valpen kliar sig massor?

U

Uddatyp

valpen har nu börjat klia sej hysteriskt, de syns ingenting, fin i pälsen och allting sånt men han kliar sej lite överallt väldigt mycket.

de är de att han verkas störas så mycket av de så de måste nästan vara nåt som är galet?

kan de vara fodret? får valpfoder fortfarande och filmjölk och smörgåsar.

ska ringa vet. på måndag och höra men någon som kanske har nån ide på vad de kan vara?
kan man testa att tvätta med nåt schampo som tar bort ohyra och sånt eller är de inte bra om de inte behövs?

Sv: valpen kliar sig massor?

sluta med fibrer så som smörgås... vad får den för foder? många hundar tål inte fibrer som vi har i tex bröd. vad e det för ras:)

jag tror han kliade sej innan han fick brödet, inte helt säker men har för mej det, men inte lika mycket som nu va de inte.
han får royal canin valpfoder nu, vet inte riktigt vad de innehåller men de är de vi blivit rekomenderade av alla.
han är en liten eng. springer spaniel..underbart vild o glad liten vovve.

valpen har nu börjat klia sej hysteriskt, de syns ingenting, fin i pälsen och allting sånt men han kliar sej lite överallt väldigt mycket.

de är de att han verkas störas så mycket av de så de måste nästan vara nåt som är galet?

kan de vara fodret? får valpfoder fortfarande och filmjölk och smörgåsar.

ska ringa vet. på måndag och höra men någon som kanske har nån ide på vad de kan vara?
kan man testa att tvätta med nåt schampo som tar bort ohyra och sånt eller är de inte bra om de inte behövs?

Har ni varit på valpkurs eller bland andra hundar? Min greyhound valp jag hade för ca 10 år sedan fick löss när vi gick valpkurs. Fy vad det var läskigt när man badade henne i lusschampoo det var fullt med små svarta äckliga kryp. :crazy:Går att köpa lusschampoo mot ohyra i många affärer. Man kan lika gärna bada med ett sådant för att undvika att hunden drabbats av något sådant. Har ju inget med skötsel eller hygien att göra.

Är det inte löss kan det ju mycket väl vara foderallergi. Men låter ju som om det skulle kunna vara löss eftersom han är fin i pälsen för övrigt. Så testa. Det är inget starkt schampoo som skadar hunden. Man kan bada i det även om dom inte har ohyra brukar tom finnas i vanliga matvaruaffärer. Kommer tyvärr inte på vad det heter. Men det står på att det tar bort ohyra.

Okej,men försök undvik bröd under helgen de tror ja veterinären kommer tycka e bra,fil kan du ge varannan dag och nu under helgen spelar det nog inte så stor roll eftersom du ska ringa veterinären på måndag annars skulle jag byta foder direkt men de behöver du inte på bara två dagar.

Men kolla vad den stoppar i sig och ger du godis till valpen så kolla vad du ger och vad de innehåller, mjällar valpen? vet du om tiken haft kvalster? försök prata med uppfödaren om fler valpar har samma symtom om det är en duktig uppfödare kanske den kan ge dig bra råd. Jag har aldrig gett min hund valpfoder för ja har en rottis och man vill inte att dom ska växa för fort men ja hade torrfoder med mig från uppfödaren,men bytte till klass direkt jag kom hem.

Min valp hade kattloppor när jag fick honom, han gick och kliade sig hela tiden, behandlade honom med cannetex (stavning?)

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
O
Däggdjur Ytterligare en marsvinstråd från mig... :crazy: (jag jobbar hårt, jag...) Jag sitter här med en liten grabb på 6 månader som har en...
Svar
6
· Visningar
1 712
Senast: sussantuss
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 491
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Hiss eller diss - del 6