Valpar till salu

Blueeyes

Trådstartare
Paris Hilton och Josefin Crafoord - kändisar som satt en ny trend bland unga tjejer; att köpa dvärghund. En enorm efterfrågan har skapats även i Sverige, något som lett till en omfattande svarthandel. Det senaste året har jordbruksverket hittat hundratals insmugglade hundar, mot tidigare några stycken per år.

Detta ska kallafakta handla om den 16 nov 20:30 på tv4.

Läs mer här:
http://www.tv4.se/424419.html

Sv: Valpar till salu

Usch vidrigt.

Å stackars hundar. Skulle aldrig köpa en hund svart så där. Man vet ju aldrig vad som kan vara för fel på den eller vade den varit med om + att man hjälper folk att göra ett brott å tkäna massor utav pengar utan att knappt lyfta på fingret.

Väskhundar *spysmiley* okej om man skaffar en liten hund för att man vekligen vill och låter den leva det hundliv den förtjänar, men de som skaffar bara för att töntiga blondiner har dem i sina Pradaväskor :devil: borde hängas upp i tummarna.

:mad: Inte nog med att de startade en trend med småhundar. För någon månad sedan gjorde Hilton sig av med Tinkerbell och skaffade en av samma ras eftersom Tinkerbell hade vuxit och blivit stor. Det är så man kan spricka när man läser sådant.

Det är så vidrigt! Men hur kan man egentligen köpa en valp för 10 000 kr bara sådär utan papper och allt???

Ja nu står det ju Måndagen den 21 november, kl 20.30,Valpar till salu.
Trodde jag missat det. Men inte förrän Måndag då.;)

"En av de som köpt en smugglad hund är Maria. Hon betalade 10 000 kronor för en chihuahua som hon köpte på tågstationen i Malmö"

Men hur pantad får man bli???

Man köper väl det som är lätttillgängligt?
En seriös chíhuahua uppfödare säljer ju inte till vem som helst o sen vem vill stå i väntekö 4 år för en chihua när man vill ha den på en gång?

Så där va det ju när rottisar o ridgeback va "innehundar" för några år sen..

Jag blir så förbannad på människor som gör att det blir en sådan marknad för smuggelhundar. :mad:

Först och främst brukar inte smuggelhundarna ha för trevlig uppväxt eller transport till den nya ägarn. Den lilla söta vovven kan ha mindre trevliga sjukdomar och kan även kosta dyrt i veterinärvård och den kan även lida rejält. Och hur fanken kan man ha så mycket behov av en hund och betala överpris för något utan papper och samtidigt stödja olaglig verksamhet :eek:

Det är för jävligt!!!:mad:
Jag klarar inte av att se reportage och bilder om detta, jag lider med de stackars djuren...
Kommer inte att titta på programmet.
:devil: ta dom som håller på med sånt.:mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka