Valp tänder

nice and happy

Trådstartare
Har en 8 mån chihuahua hane som har tappat alla sina tänder bra, förutom en hörn tand nere som inte vill ramla ut... Den andra har växt på plats men mjölk tanden sitter kvar på sniskan. Han får ben varje dag så han skall kunna gnaga loss den men icke. Skall jag avakta med att åka till veterinären för att ta bort den?

Sv: Valp tänder

Åk och plocka bort den, eftersom det påverkar den permanenta tanden negativt ju längre den sitter kvar.

Oki... Hur gör dom då? Söver dom hunden? För min ämar sig som tusan när man skall borsta hans tänder & titta på dom :)

Ja de söver hunden när de tar bort den.

Boka tid direkt, man brukar säga att om de har dubbla tänder vid 6 månaders ålder ska man ta bort dem.

Ringde nyss men hade ingen tid denna vecka så jag skulle ringa på mån igen om den inte ramlat bort under påsk...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 955
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 387
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 966
Senast: nilie
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka