Valp som skakar

I

Instant

Igår hämtade jag min lilla dvärgpinscher-valp och jag tycker att hon skakr mycket (inte bara ute). Varför gör hon det?

Sv: Valp som skakar

Annars är hon en pigg, nyfiken och allmänt glad valp. Jag tycker att hon börjar skaka mest när hon har busat, lekt och verkar vara lite trött. Kan det ha någonting med sömn att göra?

Sv: Valp som skakar

hejsan!
Min dp-tik darrade också mkt som liten fast gjorde ingen antydan på att vara varken frusen eller nervös.
Hörde mig för lite med uppfödare och veterinärer och de sa att det var vanligt bland framförallt små raser att skaka/darra i valpåldern, men ingen viste riktigt varför.
Har en kull valpar på fyra dp nu varav en darrar mer än de andra, fast hon är lika dan i tempramentet och det kan knappast bero på att hon är rädd så tuff och leken hon är;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
792
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 639
Senast: Troll
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 559
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka