Valp som kliar sig

B

blondi3958

Våran valp har börjat klia sig överallt på kroppen :crazy:
Han har lite mjäl i pälsen men inte lika mycket som förr.
Har badat han med Dermocan 1 några gånger, men det blir inte bättre :crazy:
Vad skall jag göra?
Har ni några bra kurer?

ring till veterinären och hör efter vad som kan vara fel. kanske en allergi kan vara på gång också.

Köp A-vitaminolja i djuraffären (typ polarolja). Valpar har ofta brist på A-vitamin och det påverkar huden.

Det värsta man kan göra är att sätta valpen på t ex antibiotika eller kortison (som många veterinärer vill om de inte hittar något fel), de sänker immunförsvaret och antibiotika till valpar ökar bevisat mottagligheten för allergier.

Prova annars att byta foder, det kan också hjälpa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA