Valp med tung andning

Enya

Trådstartare
Skrev en tråd för ett tag sedan om min valp som "snarkade". Det låter inte alls bättre, ibland värre, och det är enbart när hon andas in. Och enbart när hon sover. Vad kan det vara?

Hon har slutat kissa på sig i sömnen nu. Hon är annars frisk och kry och väldigt levnadsglad, pendlar visserligen lite i vikt, inte så konstigt dock så som hon springer :D . Funderar på att byta valpfodret till vuxenfoder, vad tror ni om det?

Kan andningsproblemen vänta tills hon ska vaccineras?

Sv: Valp med tung andning

Nu hittade inte jag din förra tråd. Men min tanke var att: Kan det inte var så att den snarkar då? Eftersom att det bara är när den sover. Båda mina hundar snarkar när dom sover. Även mammas tax.

SkorpSmulan skrev:
Nu hittade inte jag din förra tråd. Men min tanke var att: Kan det inte var så att den snarkar då? Eftersom att det bara är när den sover. Båda mina hundar snarkar när dom sover. Även mammas tax.
det har jag trott, men det är så högt, och låter verklgien onormalt mycket. Min andra hund snarkar också, men inte alls så högt. Det låter verklgine som om hon har svårt för att andas.

Vad är det för ras? Min basset snarkar så det dånar i hela huset :smirk:
Men det kan ju aldrig skada att kolla upp det hos en veterinär om du misstänker att något är fel.

Jag föder upp mina valpkullar, på vuxenfoder, ger aldrig valpfoder...
Hur gammal är din hund & vilken ras är det ?

Min 5-månadersvalp snarkar så jag knappt kan sova :crazy: Jag trodde det var en "valpgrej", men tjena, hon snarkar bara högre ju mer hon växer. Det nämner dom aldrig när man är där och tittar. Allt annat avskräckande får man höra, men aldrig att de kan snarka så.

vi har en engelsk bulldogg, och då kan vi tala snarkningar :crazy:
... men så länge den är pigg och kry och äter som den ska tror jag inte detta är något att oroa sig för.
fast om du är orolig kan du väl ringa din veterinär och rådfråga?

Till alla! :)

Nadya är en dobermannvalp på 5 månader, som inte alls verkar ha några problem så länge hon är vaken.

Eftersom jag har telefonfobi så har jag ju lite svårare att ringa och rådfråga med veterinär.... :o

En dobberman är ju ingen typisk snarkras direkt. Fast jag tror inte att det är nån fara ändå. Men jag är ju ingen veterinär (tyvärr ;) Det skulle vara bra ibland)
Du har ingen i din närhet som du kan be ringa och rådfråga veteriär?

SkorpSmulan skrev:
En dobberman är ju ingen typisk snarkras direkt. Fast jag tror inte att det är nån fara ändå. Men jag är ju ingen veterinär (tyvärr ;) Det skulle vara bra ibland)
Du har ingen i din närhet som du kan be ringa och rådfråga veteriär?
Jodå, visst har jag det, men jag väntar nog till de ska vaccineras ändå, det verka ju inte gå någon nöd på henne även om hon nästan snarkar högre än vad jag gör! Kanske är det normalt, jag är bara så ovan vid att det är så mycket och så högt! :D

Mina Dvärgschnauzer hane snarkar väldigt högt när han sover, omöjligt att somna när han har kommit igång. Han låter likadant när han är koncentrerad, typ när han tigger..... Vi kollade upp hans hals för att se att det inte var något och det var det inte heller, han är bara lite trång i halsen, de kan visst vara det ibland. Jag skulle iaf inte oroa mig om hon är frisk och kry i övrigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 509
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 103
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 615
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar