Valp med diarré, unghund tar efter

Hundproblem

Trådstartare
HJÄLP!

Min valp som snart är 5 månader bajsar inne på natten. Oftast diarré :(:mad:
Även kissar.

Min unghund på snart 11 månader har börjat ta efter det beteendet :(

Vad ska jag göra?

Kan tillägga att jag går ut med båda två innan jag lägger mig 23.00-00.00

Sv: Valp med diarré, unghund tar efter

Hur städar du?
Varför har valpen diarré?
Är även unghunden dålig i magen?

Börja med att få bukt med diarrén. När valpen har en chans att hålla sig kan den bli rumsren och då kommer du nog till bukt med den andra hunden också.

Sv: Valp med diarré, unghund tar efter

Allra först måste du få bukt med valpens diarré. Den har inte en chans att hålla sig så länge den har diarré. Har även unghunden diarré så gäller samma sak för den. När vi har diarré har vi väldigt bråttom till toa, det kan inte hundarna själva fixa på natten.

När du har torkat upp och rengjort efter kiss/bajs bör du ta med antingen klorin, ättika eller piss off beroende på vad materialet i golvet klarar. Även om det ser rent ut så finns viss doft som hundarna känner kvar annars.

När de inte längre har diarré så prova med att begränsa deras utrymme nattetid. Stäng dörr eller använd kompostgaller.

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 687
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 769
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024