Hon åt RC Maxi Sensible, precis som nu. Självklart noga uträknat så att allt blev rätt eftersom hon växte så snabbt då..

Inget svar på din fråga, men en liten reflektion;

Man ska absolut fortsätta med den maten som den lilla valpen (8-9 veckor gammal) är van vid hos uppfödaren och inte hålla på och byta foder det första man gör. Det är tillräckligt stor omställning endå för en liten valp att skiljas från mor och syskon och få ett nytt hem. Dessutom så vet uppfödaren oftast vad som brukar vara bra och fungera för "sina" valpar. När sedan valpen är ordentligt hemmastadd (efter 1-2 månader) så kan man mycket långsamt och gradvis byta foder om man nu "måste" det. Men jag rekommenderar att man följer uppfödarens "instruktioner". Åtminstone så länge man har en växande individ. :)

Jag ger min hund nu 5,5 månader royal caninin Junior. Det har hon fått sedan hon kom hem.
Jag håller med om att man inte skall byta foder utan att man skall försöka ha samma foder som uppfödaren, men i mitt fall var det svårt. Hon hade ganska många hundar och gav dom rått kött, känns som det är ganska svårt att handhålla det på en hund....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar