Valp i lägenhet

Sannahe

Trådstartare
Ni med stor hund hur gjorde ni när hunden var valp?
Är inne på att köpa en till leonberger men funderar på hur ni gjorde med trappor, man ska ju undvika dom så länge som möjligt.
Men att bo på 3dje våningen och ha en tung valp hur löser man det?
Får jag byta ras eller flytta? :confused:
Kom med tips snälla :)

Sv: Valp i lägenhet

Mitt ex hade en schäfermix som första veckorna bars upp och ner, tre trappor... Sedan vart efter den blev tyngre så fick den börja gå först en trappa och sedan utöka det till att när den var för tung för att bära så gick den själv (den gick hellre själv än blev buren också, den fattar ju inte "för sitt eget bästa") ;)

Men om det spelar någon roll eller inte att vi bar den vet jag inte, det handlade ju bara om kanske två månader.

En kompis till mig hade en golden retriver som dom alltid åkte sin hiss med.
När hunden var 2,5 år så gick hissen sönder en dag... Då fick dom börja bära den ned för trappan för den tvärvägrade att gå i trappor och den var stor och vägde as :D

Det senaste uttalandet om detta jag läste, var att det är en gammal myt. Valpen ska klara av "normal rörelse" och även gå i lite trappor.

Jag har haft riesenvalp och samtidigt tre små barn mellan 1 och 5 år och bott på 3e våningen...

Har även haft bara riesenvalp och bott på 3e våningen.

Dom har fått gå i trappan och ingen av hundarna har tagit skada.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 564
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 023
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 481
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar