Valp 2014 ?!

Sv: Valp 2014 ?!

Jag tror jag vet vilken kennel du menar, och i så fall är det en av deras importer som är pappa till kullen jag vill ha ur nu! :) Tiken är dräktig och allt.. Bara vi som velar här hemma.

Ja tanken är faktiskt att jag vill ha det så, en cocker och en retriever. Men jag (Min sambo) vet inte om jag (Vi) vill ha tre (Fem) hundar, och jag hoppas verkligen att Zipper hänger med i många år till :love:

attheedge - Ja, det är SKIT! Många som har träffat våra killar säger "oj, jag visste knappt att sådana jakthundar fanns kvar inom flattarna" och då tänker jag som så att.. Våra hundar har ändå en del bitar som belastar dom sett ur ett jaktligt perspektiv, och det är en hel del jag skulle vilja peta i rent mentalt. Om det ändå är det bästa många har sett på länge - tack, men nej tack. :( Våra hundar är inte dåliga på något sätt, tvärt om väldigt bra, men det känns alltid som man behöver lägga till "för att vara flat" efter man säger något positivt om sin hund.

Och dom flattarna som är riktigt bra och tar sig upp på sina jaktchampionat är sällan min typ av hund. Jag känner sällan självklarheten i det som dom tar sig för, på någpt vis. Luddigt blev det men ungefär så.
(Dessutom hatar jag att dom ofta är så himla brötiga och hetsiga i vardagen och socialt. Tack och lov är jag förskonad från det med våra, dom är bara ouppfostrade ;) )

Senast ändrad:

Oj!! Så kan det gå:D

Haha, ja.
Det är dock inte riktigt så impulsivt som det låter, jag har stenkoll på hundarna sen innan och har pratat en hel del med uppfödaren, men ja, jag visste inte att hon skulle ha valpar :D Har i kanske något år haft i bakhuvudet att det hade varit trevligt med valp från just den kenneln, men inte brytt mig om att fråga hur det ser ut med valpplaner eftersom jag själv inte planerat något.

Som jag har väntat på denna tråd! :D

Har sedan januari vetat att nästa hund, om allt går bra, kommer hem i feb/mars nästa år. Snacka om att 2013 bara känns som en lång väntan!

Har en del att bocka av innan allt är klart (bland annat en roadtrip ner till uppfödaren och ägaren i sommar) så nu känns det faktiskt ganska drägligt att det är en "evighet" kvar ;)

Ras? En liten galen Kelipe såklart!

Jag tyckte det va hög tid för en 2014 tråd, det är ju snart juni;) kommer bli många härliga valpbilder och trådar om huliganer i framtiden:D

Jag tror jag vet vilken kennel du menar, och i så fall är det en av deras importer som är pappa till kullen jag vill ha ur nu! :) Tiken är dräktig och allt.. Bara vi som velar här hemma.

Ja tanken är faktiskt att jag vill ha det så, en cocker och en retriever. Men jag (Min sambo) vet inte om jag (Vi) vill ha tre (Fem) hundar, och jag hoppas verkligen att Zipper hänger med i många år till :love:

attheedge - Ja, det är SKIT! Många som har träffat våra killar säger "oj, jag visste knappt att sådana jakthundar fanns kvar inom flattarna" och då tänker jag som så att.. Våra hundar har ändå en del bitar som belastar dom sett ur ett jaktligt perspektiv, och det är en hel del jag skulle vilja peta i rent mentalt. Om det ändå är det bästa många har sett på länge - tack, men nej tack. :( Våra hundar är inte dåliga på något sätt, tvärt om väldigt bra, men det känns alltid som man behöver lägga till "för att vara flat" efter man säger något positivt om sin hund.

Och dom flattarna som är riktigt bra och tar sig upp på sina jaktchampionat är sällan min typ av hund. Jag känner sällan självklarheten i det som dom tar sig för, på någpt vis. Luddigt blev det men ungefär så.
(Dessutom hatar jag att dom ofta är så himla brötiga och hetsiga i vardagen och socialt. Tack och lov är jag förskonad från det med våra, dom är bara ouppfostrade ;) )

Det kanske är samma:) får vi se om ni får tummen ur då! Cockrarna är jäkligt härliga, synd bara att vi inte har marker till att ha en, annars hade vi nog också haft en sån.
Vi kommer skaffa valp 2015 också, då blir det sambons tur att skaffa hund. Troligtvis en Breton men han är även inne på en tyskterrier (hemska tanke, bygger hundgård i panik...:nailbiting:)

Förstår precis hur du tänker, flattarna blir bara sämre och sämre :(

KL
Det blir med största sannolikhet ingen valp här 2014. Men jag är väldigt sugen :angel: En tik jag gillar är dräktig just nu, men jag hade nog inte tänkt mig en ny weimaraner än, så där avstår jag. Jag skulle vilja ha en släthårig tax!! Lokis är 10 år, det gick väldigt fort med min andra gamling, så jag är rädd för att Choice ska bli ensamhund och det vill jag inte. Samtidigt känner vi väl inte att 3 hundar är optimalt, men en tax tar ju nästan ingen plats alls! Jag har koll på 2 olika uppfödare, så får se om det blir något där, då kanske det blir en liten taxis:D

KL

Trodde jag skulle få en tikvalp till sommaren, men icke. Nu har jag i alla fall hittat "min" uppfödare. Det fanns eventuellt en hanvalp till mig ur en kull nu, men var tvungen att tacka nej :(

Hoppas verkligen att jag gillar valen av hane (blir eventuellt två kullar som är intressanta) och att jag får min efterlängtade tikvalp. Uppfödaren verkar helt suverän så jag skulle verkligen känna mig trygg med ett valpköp därifrån! Så, 2014 kanske blir mitt år trots allt :)

Taxen lägger man liksom på toppen av de andra, och de klarar sej ju på 200g mat om dan:D

Ja, det känns faktiskt helt rätt med labbe! Jag va ju inne på staffe, men det va inget för mej. Jag "behöver" en arbetande hund:)

Vi har en kompis hund hemma nu,
Och jag hintar gärna om hur lite det märks att dom är fem och inte fyra hundarna nu ;)

kl

Här är en till som planerar för valp nån gång under 2014.
Har ju nu min boxer tik på 4 år, och det är hemskt tomt med 1 hund när man haft 3 stycken (förlorade två i Januari i år i glykolförgiftning).
Jag är en sådan som inte är helt insnöad på en och samma ras utan har testat på lite allt möjligt (verkar dock mycket lättare om man bara var intresserad av en ras, precis som min syster som inte kan tänka sig något annat en labbe ;) )
Men har ju dock haft stor otur med mina hundar.

Min första alldeles egna köpte jag som 17 åring, en samojed, Unni.
Hon fick avlivas när hon var 3 år pga borrelia och kroniska ledinflamationer.
Sen köpte jag lilla Jaffa, min japanska spets som dog nu i Januari av glykolförgiftning, 5 år gammal.
Sen kom min älskade Boxer, Buffa :love: henne har jag alltså kvar.
Sen kom Love, min andra samojed. Även han drabbades av glykolförgiftning samt hade grava höftledsfel så även han togs bort, 11 månader gammal :(

Jag saknar verkligen att ha fler hundar, två är rätt lagom för mig, men nu vet jag inte riktigt vad för ras jag vill ha.
Boxer har ju en särskild plats i mitt hjärta, det är nog "min" ras nu. Samojed har alltid varit MIN ras, som jag drömt och åter drömt om men nu har det gått illa 2 gånger, så en 3:e vågar jag mig nog inte på, inte nu.

Är sugen på en boxer igen, det är jag, men samtidigt är jag väldigt intresserad av Jaktlabbe samt Shelti.
Helt skilda raser allihoppa ;)

Svårt det där, om jag vill ha en liten hund igen, eller boxer/labbe storleken.
Just NU lutar det åt en boxer till......

Jag och min sambo är uppskrivna för en valp ur samma kull! :D Så nu hoppas vi bara på att det kommer ut en valp till oss också :)

KL

Åh den här tråden hade jag missat!
Jag hoppas att få köpa en av miaos planerade valpar :)

Hennes tik är ju kullsyster med min egen Ila och det skulle vara alldeles underbart att få jobba från början med ett så härligt råmaterial! :love:

KL

2014 eller 2015 vore det kul om jag hade hittat nästa hund. :) Men jag är inte ens helt säker på ras ännu, så jag tar det lugnt (och kollar runt och jämför och läser på Hunddata all ledig tid...).

kl

Jag har funderat på valp under 2014 men vill ha bättre ordning på allt runtkring mig innan jag skriver upp mig hos nån uppfödare eller så.

Tibetansk spaniel blir det i sådana fall :)

*kl
Planerar para Eijdih på sommarens löp, så höstvalpar kanske blir resultatet. Självklart behålla en liten tik, om det blir någon. Gräver just nu djupt i stamtavlor och försöker hitta lämplig pappa, går väl sådär. En av hanarna som skrek mest "rätt" gav en inavelsprocent på 11... inte bra, letar vidare :) Har några alternativ men inget klockrent än, så jag får helt enkelt återkomma med besked.
Jag intalar min sambo att det inte alls är på något sätt jobbigare att ha fyra än tre... för honom :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka