Välkommen Iris

MikaTela

Trådstartare
Nu har grisarna blivit tre stycken.
Hittade en gris till på annons häromveckan. Bodde ensam i en för liten bur med tidningspapper som strö. :(
Så Zizzy hjälpte mig att hämta henne i måndags och idag kom hon hit. :bow: Vissa vänner är guld värda!

Så eftermiddagen har gått åt att sätta ihop grisarna, gick jäääättebra på golvet, Iris var glad över att få vänner! :D Nu är dom i buren, lite spring är det men inga skrik iaf.

Iris är av okänd ras och ca 2½ år gammal, hade iaf en kull ungar när hon var ung. Det är allt jag vet om henne.

Myser innanför jackan
18132787.jpg

Ljusa sidan
18132788.jpg

Mörka sidan
18132789.jpg

Mumsigt med Lottie-pellets
18132790.jpg

Sv: Välkommen Iris

:rofl:
Min första tanke var: "Men vem är så korkad så de har en gris i bur?" och det var ju lika fel det... men den lilla pälsbollen var jättesöt, skönt för henne att få sällskap. :)

Svar till dig och soffipropp:
Jag har fått som ovana/vana att kalla marsvin för grisar! :love: Havsgris är väl mer rätt isf visserligen. :angel:

mina ar axa 'grisar' eller 'prinskorvar' eftersom de ar tva prinsar o marsvin ser ut som falukorvar med fotter pa.. :D

Svar till dig och soffipropp:
Jag har fått som ovana/vana att kalla marsvin för grisar! :love: Havsgris är väl mer rätt isf visserligen. :angel:

Fast jag borde ju fattat det egentligen, är ju inte första tråden jag läser. Men tyckte det var konstigt att du hade vanliga grisar också, för det hade jag ju missat helt... vilket inte var så konstigt, då du inte har några... eller har du det också? :D

Hur förklarar du då att rex och teddy har exakt samma hårlag och så men ändå är två olika "raser" som inte går att para tillsammans om man vill fortsätta med deras hårlag? ;)

Åh herregud, naturligtvis trodde jag du menade en riktig gris! :D Såg den första bilden och undrade vad fasiken som gått snett med den grisen. :p

Underbart sött marsvin! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka