välja trav hingst.....

cusan

Trådstartare
Vart är egentligen det bästa stället att hitta samlad information om aktuella trav hingstar som står till förfogande till avel?

Sv: välja trav hingst.....

I trav- och galopprondens vinternummer. Nästan alla travhingstar med betäckningstillstånd har annons där.

Blodbanken är också användbar, speciellt när det gäller stammar och blodslinjer. Avkommelistor finns på travsport.se >sök sportinfo.

Travronden i all ära, men man får då tänka på att det är reklam man läser, och den är vinklad....men priserna finns ju angivna.
Vill man ha fakta så finns ju hingstkatalogen, som man köper genom STC.

Är det varm- eller kallblod du är ute efter? Du kan gå in på flera sidor på nätet för att hitta hingsthållare och mer information om dessa exempelvis har travronden (www.travronden.se) ett ganska bra länkregister, du kan också besöka www.sleipner.org. Sen brukar det även fungera med att söka via vanliga sökmotorer...och så lite reklam :angel: kolla in min hingst om du är ute efter kallblod på www.bodbackspalle.com :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka