Välja MP3-spelare...

B

Blingbling

:confused: :D
Är helt off på denna vara... Ska dock köpa en men behöver lite hjälp i djungeln här ;) :o
På Sibas sida finns det olika varianter... Flashbaserad och hårddiskbaserad...:confused: Den förstnämnde är billigare men betyder det sämre?
Vad är skillnaden?

Jag ska använda den när jag är ute och går och när jag tränar. Så ingen avancerad variant behövs väl då?

Vad för minne bör man ha på den? Har verkligen noll koll på detta... :o :p

Och, måste man ha brännare och sånna grejer på datorn? Jag menar, hur får man över musiken till den? USB-kabel? :o :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Välja MP3-spelare...

Största skillnaden mellan flash och hårddisk är väl att en hårddiskbaserad har större minne (& är oftast större än de flashbaserade).
Sen beror det väl på hur stort minne du vill ha. Min första mp3 hade 128MB och den tyckte jag var lagom ganska länge, den andra hade 256MB och det blev ju en enorm förstorning från den förra, men efter ett tag var den ganska liten med. Nu har jag 5GB och det funkar rätt bra, men i vissa lägen tycker jag det också är för lite...
En musikfil i mp3 är ungefär 5MB (det beror på hur lång låten är och vilken kvalitet man vill ha), talböcker brukar man kunna dra ner kvaliteten på eftersom det bara är tal, så då blir de inte lika stora.
Du för oftast över filerna till spelaren genom en USB-kabel, på de flesta nyare behöver du inget särskilt program till heller, utan de kommer upp direkt i Utforskaren om du har Windows.
 
Sv: Välja MP3-spelare...

Tack för ditt svar! :bow:
Men då räcker en med flashminne för mig, typ den med 256MB skulle jag tro.
Ja min dator är inte så gammal, funkar ungefär som med att ladda bilder från kameran din beskriving :bow: :)
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en MP3-spelare med radio. Jag har kollat runt lite på nätet och sett att det finns många fler än jag trodde. Så...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Sony
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp