Välja kattmat

I

Isidor

Har 3 st katter som nu äter mjau torrfoder. Tänkte byta tillll nåt annat eftersom den ena blir lös i magen . den andra får illa luktande avföring den tredje kan äta vad som helst utan problem. det är 3 blandras katter dom 2 som blir dåliga är långhåriga.


Vad tycke ni att man ska ge dom för mat ? vill ha samma mat till alla.
 
Sv: Välja kattmat

Mina äter RC fit, köpte lite beauty and fit förra gången också.

Allra bäst är ju att göra egen kattmat. Eller iaf ge dem lite rått kött nån gång i veckan.
 
Sv: Välja kattmat

Nu har jag bstämt mig att pröva Royal Canin till min katter. Nu är bara frågan vilken sort ? Förhindrar all deras kattmat hårbollar ?
 
Sv: Välja kattmat

Ja jag har tittat på den sidan. men har 3 katter vill att samma mat ska passa alla. Men får fråga i djurbutiken dom borde ju veta.
 
Sv: Välja kattmat

Mina två kattungar blev oxå lös i magen av just de torrfodret. provade ge dom RC men de ville dom inte ens äta :/ ger dom nu whiskas å de funkar utmärkt :)
 
Sv: Välja kattmat

Får de bara Whiskas? Är de utekatter?

Testat med både Mjau blöt och torrfoder ist? Eller något annat i djuraffären? De brukar ju ha småpåsar som är gratis.

ANF och Percept ska jag beställa från Rosa Huset nu. Det ska tydligen vara bra mat.
 
Sv: Välja kattmat

Dom är innekatten och får whiskas både i torrfoder och blötmat för kattungar.
 
Sv: Välja kattmat

Om jag inte minns fel är Whiskas mest vegetabilier, katter är köttätare.
Dessutom blir det dyrare att köpa mat på ICA än i en djuraffär.
Jag köper 10 kg åt gången hos djuraffären (har 4 katter just nu).

Mjau är ett svensktillverkat foder och ett bland de bästa som finns i vanliga affärer, undvik burkarna med gelé bara, de innehåller socker.

Men som sagt bäst är ju egentligen rått kött med ben.
 
Sv: Välja kattmat

Vad föreslår du att jag ska ge dom? Dom äter inte RC vilket jag helst hade vela gett dom. Jag är jätteöppen för förslag. :)
 
Sv: Välja kattmat

Testa ANF eller Precept då? Jag ska testa det nu :D

Kör med RC Fit och RC Beauty & fit nu, men nästa vecka kommer den andra maten.
 
Sv: Välja kattmat

de finns att köpa på djuraffärer va? känner inte till dom så bra
 
Sv: Välja kattmat

Ja i vissa, här har de bara RC, Purina Pro Plan och Hills. Så mina säckar kommer från Rosa Huset, en internetaffär.
 
Sv: Välja kattmat

Whiskas torrfoder är rätt så dyrt, men det är näringsrikt och jag vet ingen katt som inte tycker om det. ? fast nog finns det väl nån som ogillar också, men det är iaf av hög kvalite. :D
 
Sv: Välja kattmat

Jag håller inte med om att det är näringsriktigt.

Försökte hitta näringsdeklaration på deras hemsida men det fanns ingen.
För det första är katter köttätare, står kött först på deklarationen? Vad är det för protein och fettinnehåll? Magnesiuminnehåll? Ett premium foder ska innehålla 0.08% magnesium.

Jag skulle bara ge Whiskas som godis, om ens det.
 
Sv: Välja kattmat

Inget "snabbköpsfoder" är näringsrikt. Det enda jag skulle kunna tänka mig att ge som man kan köpa på Ica och liknande är Mjau.
 
Sv: Välja kattmat

TonicWater skrev:
Vi ger båda våra katter Hills foder.

Min katt(innekatt) fick tidigare blöt och torrfoder köpt i vanlig affär, men vi fick problem med att hon kissade inne och hon fick kristaller i urinen. Bytte då till Hill´s efter vetrinärs inrådan och det funkar kanon! Tyckte först att det var dyrt, men hon får ju inte ens 50 g om dagen, så det lönar sig i längden!

Min bror jobbar på djursjukhus och enligt hon är mineralsammansatse inte helt hundra i de "vanliga" fodren, så han rekommenderar typ Hill´s.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Marvin
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
733
Senast: Krålus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp