Välja hingst till 3-åringen...

hjärter_dam

Trådstartare
Svärföräldrarna är som alltid sent ute, men nu har de bestämt sig för att betäcka den treåing som jag håller på att rida in. Hon är e. Cortus ue. Acapulco Gold. Ganska stor och något grov (tycker svärfar iaf). Hingsten ska helst ge stor avkommor, då svärföräldrarna har en förkärlek till stor hästar. Något som "lättar upp" blodet lite vore heller inte fel. Har funderat på Quite Easy, men frågan är hur hans avkokmmor blir i temperamentet. Nån som vet? Vill inte ta bort mammans underbara temperament :love:

Tack på förhand!

Kan bara hänvisa till de tre QE avkommorna mitt sto har, de är alla helt underbara i temeperamenet.

Blir lite nyfiken är det en egen uppfödning du har eller har du köp den, har bekanta som har flera avkommer med just den stammen, vissa har de sålt.

Det är min pojkväns föräldrar som äger henne, har fött upp ett antal Cortus-avkommor, men har bara ett par stycken kvar nu.

Ja QE är väl inte fel....fullblodshingsten French Buffet xx som gått svår hoppning finns tillgänglig i Sverige endast i år...om nu fullblod skulle intressera. ;)

Rent fullblod vill vi inte ha, men det gör inget om det finns lite fullblod i hingsten. Det lutar nog åt QE låter det som.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 992
Senast: Nafayette
·
Avel Hej alla Bukefalosar! Har bestämt mig för att betäcka mitt underbara sto, men jag har ingen aning om med vilken hingst!?!?!? Hon...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: ElleJL
·
Avel Detta är som att stå och välja glass, varför finns det så många olika?! Har ett sto e. Camaro M ue. Tolstoy som jag kommer utbilda mer...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 660
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30