VÄldigt Viktigt!!!!!!!!!!!!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Patrick_
  • Startdatum Startdatum
P

Patrick_

;)Heej.
Hur länge kan man rida ett dräktigt sto???:laugh:
Tacksam för svar.:):):bow:

Sv: VÄldigt Viktigt!!!!!!!!!!!!!!!

Så länge det känns bra för stoet. När de blir för stora brukar de uppskatta promenader mer.

Tack!:)
Hon är en stor shettis som ska ha föl i september så ungefär hur länge kan man rida henne.:)Förlåt om jag är lite för detalj krävande men jag är bara orolig att vi ska trötta ut henne elr så.:(

Tänk på att inte ha för tung ryttare på en så liten häst (gäller ju även i vanliga fall såklart). Exakt hur länge ni kan rida kan jag inte svara på. Det är så individuellt. Tänk på att ta det lugnt med henne och i slutet av dräktigheten kanske bara gå promenader.
Vissa ston vill inte ens gå på promenad utan vill vara i hagen eller stallet där det känns tryggt.

Min red jag dagen innan hon fölade, barbacka skrittrunda i skogen (nåja, jag ville bara skritta, hon ville som vanligt att det skulle gå snabbare och taktade stor del av rundan...)

Tänk på att inte ha för tung ryttare på en så liten häst (gäller ju även i vanliga fall såklart). Exakt hur länge ni kan rida kan jag inte svara på. Det är så individuellt. Tänk på att ta det lugnt med henne och i slutet av dräktigheten kanske bara gå promenader.
Vissa ston vill inte ens gå på promenad utan vill vara i hagen eller stallet där det känns tryggt.

Okej!Tack!!!:):laugh:

Min red jag dagen innan hon fölade, barbacka skrittrunda i skogen (nåja, jag ville bara skritta, hon ville som vanligt att det skulle gå snabbare och taktade stor del av rundan...)

Oj!!:):)Okej.:laugh:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 823
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka