mumrikan
Trådstartare
"Min" häst har en extremt tunn svans och alla säger att det har han alltid haft (har stått på samma stall åtta år) och de säger att de provat ALLT.
Så här ser den ut (fotot taget i höstas):
* B-vitamin har jag försökt att ge extra, men hans man är jättetjock och pälsen glansig (förutom nu när han fäller vinterpälsen (vi bor på södra halvklotet))
* Smörja in svansroten med olika sorters olja blir bara kletigt och verkar inte heller hjälpa.
* Försöker klippa topparna (nu är den ovanför hasen vilket alla retar mig för)
* Har ännu aldrig borstat den, ingen annan heller (det senaste året åtminstone) för den blir ju aldrig tovig så tunn som den är.
Kan det vara så att vissa hästar har så tunn svans, trots att manen verkar växa på bra?
Är det något ytterligare jag kan testa innan jag helt ger upp?
Så här ser den ut (fotot taget i höstas):
* B-vitamin har jag försökt att ge extra, men hans man är jättetjock och pälsen glansig (förutom nu när han fäller vinterpälsen (vi bor på södra halvklotet))
* Smörja in svansroten med olika sorters olja blir bara kletigt och verkar inte heller hjälpa.
* Försöker klippa topparna (nu är den ovanför hasen vilket alla retar mig för)
* Har ännu aldrig borstat den, ingen annan heller (det senaste året åtminstone) för den blir ju aldrig tovig så tunn som den är.
Kan det vara så att vissa hästar har så tunn svans, trots att manen verkar växa på bra?
Är det något ytterligare jag kan testa innan jag helt ger upp?
Senast ändrad: