Väldigt små "tofflor"?

-Catherine-

Trådstartare
Finns det?

Min lillflicka har bra hovar och går vanligtvis oskodd året om utan problem. Dock detta år har jag kört in henne och all körning på grusvägarna runt omkring (det finns ingen asfalt här om vi inte skall köra runt på E4) tycker jag sliter lite väl mkt på hennes fossingar. Jag vill helst inte behöva sko henne så nu har jag börjat snegla efter "tofflor" som jag kan ha på henne när jag kör.

Problemet är att jag inte hittar tillräckligt små tofflor, de minsta jag hittar är 80mm och min tjejs fötter är inte bredare än 70mm :(

Finns det verkligen inte tofflor till dessa små pållar?

Sv: Väldigt små "tofflor"?

easyboot epic är från 7,8cm och om du lägger comfortpaddar i så blir de lite mindre. Stämmer längden?
Storlek
Bredd i cm Längd i cm
0000 7,8-8,5 cm 8,5-9,2 cm

Samma sak som gäller för epics gäller btw även för easyboot traditional och easyboot bare. Alla de finns i storlek 000, som har de mått som raggsock skrev in och går att lägga i comfortpaddar i.

Däremot är jag tveksam om du får bort 8 mm på bredden, men som raggsock är inne på så om längden stämmer så kan det funka.

Kanske lite bökigt i längden, men när ponnyn fick låna easyboot som reservhjul vid tappsko av fullblodet, så var den lite för stor ju, så jag lindade lite vetraplinda på hoven för att fylla ut, och det satt iaf för hagbus. Så kanske kan göra någon mer permanent liten 'socka' som fyller ut på sidorna om de passar annars?

*Lånar min egen knapp och svarar båda*

Jag skall mäta längden ikväll då de kommer in, jag har nämligen bara mätt bredden :o

Med lite tur så stämmer längden, så då kanske jag kan lösa "utfyllnadsbekymret" på ngt vis. Håll tummarna så återkommer jag ikväll :)

lite silvertejp på insidan eller hoven kanske kan funka också? håller iaf fint ihop hoven vid tappsko..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 187
Senast: Luff
·
Övr. Barn När jag läser här så läser jag ibland med ett litet leende på läpparna. Jag läser om oro för inskolning, matproblem, sömnproblem och...
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: TinyWiny
·
T
Körning I höstas köpte jag en då 4årig ponny(5 nu) som både var riden och körd. Tyckte det lät jätte bra eftersom jag alltid tyckt att det...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Goat lover
·
Körning Nä nu är jag så trött på selar så körningen har legat på hyllan sen i höstas! Jag lyssnar & läser & jagar, men hur noga jag än är med...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Burza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna