Otherside
Trådstartare
Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra tid. Flyget från Cincinatti var 4 timmar försenat pga tekniskt fel. De satt i planet utan luftkonditionering och nästan fick panik av värmen. Sen blev nästa flyg försenat, så hon missade flyget från Toronto till Köpenhamn.
Men - INGEN från United fanns på plats i Toronto. Stendött. Hon fick ringa (!) flygbolaget, som sa åt henne att gå till front desk på flygplatsen. De fattade nada och sa åt henne att fixa hotell själv. Hon ringde hotell som sa åt henne att de hade 6 rum kvar, men hon fick inte boka utan måste komma direkt. Tåg/flygplatsshuttle till hotellet ... som vägrar ta emot Walk Ins. Hon måste boka via telefon ... och då är samtliga rum slut. INGA rum finns på de 8 hotell i närheten av flygplatsen, inget nån annanstans heller.
Nu har flygplatsshuttlen stängt så hon blir instängd i terminalen. Får sova på kallt stengolv. Inga vouchers, ingen mat, nada.
Nästa morgon får hon en ny flight. Tillbaka till USA, till Washington. Och sen vidare till Köpenhamn. Men nu är även DENNA flight med United flera timmar försenad så hon missar ännu en flight till Köpenhamn. Och fortfarande NOLL hjälp från United, som typ struntar i henne.
Vad kan man tänka sig i ersättning? Har nån här erfarenhet? Givetvis ska vi begära ersättning från United, men hur mycket? Hon missar jobb, djur som ska tas om hand, osv osv och hon har UVI och mår piss och har inte kunnat sova på det hårda kalla stengolvet. Fått köpa mat för egna pengar.
Ok, lyxproblem MEN ändå nåt hon betalat en massa pengar för - och borde få ersättning för. Av ett stenrikt flygbolag. Som det ser ut nu är hon MINST 2 dygn försenad.
Nån här som sökt ersättning? Brukar de krångla?
Men - INGEN från United fanns på plats i Toronto. Stendött. Hon fick ringa (!) flygbolaget, som sa åt henne att gå till front desk på flygplatsen. De fattade nada och sa åt henne att fixa hotell själv. Hon ringde hotell som sa åt henne att de hade 6 rum kvar, men hon fick inte boka utan måste komma direkt. Tåg/flygplatsshuttle till hotellet ... som vägrar ta emot Walk Ins. Hon måste boka via telefon ... och då är samtliga rum slut. INGA rum finns på de 8 hotell i närheten av flygplatsen, inget nån annanstans heller.
Nu har flygplatsshuttlen stängt så hon blir instängd i terminalen. Får sova på kallt stengolv. Inga vouchers, ingen mat, nada.
Nästa morgon får hon en ny flight. Tillbaka till USA, till Washington. Och sen vidare till Köpenhamn. Men nu är även DENNA flight med United flera timmar försenad så hon missar ännu en flight till Köpenhamn. Och fortfarande NOLL hjälp från United, som typ struntar i henne.
Vad kan man tänka sig i ersättning? Har nån här erfarenhet? Givetvis ska vi begära ersättning från United, men hur mycket? Hon missar jobb, djur som ska tas om hand, osv osv och hon har UVI och mår piss och har inte kunnat sova på det hårda kalla stengolvet. Fått köpa mat för egna pengar.
Ok, lyxproblem MEN ändå nåt hon betalat en massa pengar för - och borde få ersättning för. Av ett stenrikt flygbolag. Som det ser ut nu är hon MINST 2 dygn försenad.
Nån här som sökt ersättning? Brukar de krångla?