Skreppur
Trådstartare
1. Jag behöver några kloka ord. För ett halvår sedan köpte jag en ohanterad islandshingst på 2 år. Han är det finaste jag har och vi har under denna ynka tid han varit i min äga, skapat en väldigt fint band tillsammans. Han är lika mycket enmannahäst som jag är och vi är verkligen skräddarsydda för varandra. Nu är det såhär att jag förmodligen ska åka till Norge i tre månader och jobba (maj-juli(Augusti) för att jobba ihop en fet kassa till inridning, sadlar, transport och diverse nödvändigheter. TÄNK OM HAN GLÖMMER BORT MIG?! Tänk om mina rörelser, min röst, min doft och hela jag har suddats ut ur hans unga hjärna när jag sedan kommer hem?
2. Nu går han ihop med sin shettiskille och i hagen bredvid går en fjording samt ett shettissto. Tanken är att släppa ihop alla såfort min hingst är kastrerad. Jag vet inte vad som är bäst för honom, att kastrera honom och låta honom få gå i sin lilla flock hela sommaren (då jag är i Norge) på stora gräsliga ytor eller skicka honom på ett obegränsat hingstbete med en massa kompisar och vänta med kastreringen till hösten? Trots att han skulle behöva "leka av sig" en sommar med jämnåriga så känns det fel att ta honom från sin "flock" han har nu. Det kanske är lugnast om han får gå kvar hemma?
Jag har separationsångest redan nu, min tossiga toker.
2. Nu går han ihop med sin shettiskille och i hagen bredvid går en fjording samt ett shettissto. Tanken är att släppa ihop alla såfort min hingst är kastrerad. Jag vet inte vad som är bäst för honom, att kastrera honom och låta honom få gå i sin lilla flock hela sommaren (då jag är i Norge) på stora gräsliga ytor eller skicka honom på ett obegränsat hingstbete med en massa kompisar och vänta med kastreringen till hösten? Trots att han skulle behöva "leka av sig" en sommar med jämnåriga så känns det fel att ta honom från sin "flock" han har nu. Det kanske är lugnast om han får gå kvar hemma?
Jag har separationsångest redan nu, min tossiga toker.
Senast ändrad: