Val av tavla

Vilken tavla?

• 1. Tavla nr 1

Röster: 0 0,0%
  • 2. Tavla nr 2

Röster: 1 100,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    1

glittra

Trådstartare
Gemensamma förutsättningar:
Litografier av samma konstnär och i samma prisspann (nr 1 är ca 20 % dyrare). Väldigt likartade motiv.

Tavla nr 1:
Format: 30x25 cm
Upplaga: 375 st

Tavla nr 2:
Format: 44x61 cm
Upplaga: 1500 st

Vilken hade du valt?

Helt omöjligt att svara på utifrån given info. Hänger det verkligen bara på storlek och upplaga så hade jag valt utifrån mått på tilltänkt vägg.

Svårt att svara på. Om man ska se det som en investering så är väl nummer ett bäst på grund av mindre upplaga men det är väl också därför den är dyrare antar jag. Men sen beror det ju helt på om jag har lämplig vägg till någon av de två tavlorna och vilket motiv jag gillar bäst.

Den som jag får mest känsla för när jag tittar på den.
Eller om ena formatet är bättre till platsen där den ska hänga.

Den som ger bäst känlsa såklart, även om det är likartade motiv kan ju känslan den utstålar vara väldigt olik.

Hade det varit samma motiv hade jag föredragit den lite större ;)

Den jag gillade motivet på bäst, helt klart :D går på magkänsla.
Helt omöjligt att svara på utifrån given info. Hänger det verkligen bara på storlek och upplaga så hade jag valt utifrån mått på tilltänkt vägg.
Svårt att svara på. Om man ska se det som en investering så är väl nummer ett bäst på grund av mindre upplaga men det är väl också därför den är dyrare antar jag. Men sen beror det ju helt på om jag har lämplig vägg till någon av de två tavlorna och vilket motiv jag gillar bäst.
Den som jag får mest känsla för när jag tittar på den.
Eller om ena formatet är bättre till platsen där den ska hänga.
Den jag tyckt bäst om och som passat där den ska vara.
Den som ger bäst känlsa såklart, även om det är likartade motiv kan ju känslan den utstålar vara väldigt olik.

Hade det varit samma motiv hade jag föredragit den lite större ;)
Tack för tyckandet!
Jag gillar båda motiven (och skulle nog gärna köpa båda, men det blir lite mycket pengar) och har inte bestämt var jag vill hänga tavlan
Ska fundera ett varv till och bestämma mig imorgon...
Eller så ändrar jag mig helt och typ köper en litografi av Stenmark istället för att slippa beslutsvåndan

Gemensamma förutsättningar:
Litografier av samma konstnär och i samma prisspann (nr 1 är ca 20 % dyrare). Väldigt likartade motiv.

Tavla nr 1:
Format: 30x25 cm
Upplaga: 375 st

Tavla nr 2:
Format: 44x61 cm
Upplaga: 1500 st

Vilken hade du valt?
Det blev nr 2. Båda tavlorna är jättefina, men vi har stora väggar. Kan göra något roligt för pengarna som jag "sparade".

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka