val av hopphingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ragge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 122
Sv: val av hopphingst

Vi får se vad Flyinge kommer att ta för honom, det kommer att bli mycket spännande..
Ulrika

jooo mkt spännande...man kan ju hoppas att han inte blir såå mkt dyrare än "dom andra" stora...

Vad tror ni om Camaro M?Han ger ju allround...men hur är han i tempramentet och hur är han i hoppningen?

Han har väl gett fina resultat på föl o unghästvisningar, men personligen är jag besviken på vad som hittills kommit. Flera väldigt fula hästar med tråkiga överlinjer. Hoppningen inte heller ngt speciellt. Men det är bara min åsikt, har faktikst inte sett sådär jättemånga efter honom.

ok...hmm...
Så dom som jag tänker lite extra på nu är
Niveau
Maloubet du pleville
Corlensky G
Rovenmen jag gillar nog inte rent fullblod...kanske.
Casa grandeVet inte så mkt om den ännu...
Jaguar mail
Lancierkan man få han på semin?
nån som har filmer eller nått på dom hingstarna, förutom på horseway/svenska halvblodshingstar.se
Men jag vill ha storlek, tryck i språnget, lite explosiv, bra teknik(speciellt rygg)och seminera på Gotland...

Caressini L kanske? Stor, snygg med kalashopp.

Han verkar stel i framänden...jag vill ha ett "lösgjort" framparti och inte hängande framben...annars tycker jag om skimmlar;)

Ska han upplåtas till avel i år? Förstod att ägarna var grymt bevikna efter en handfull ston förra året... Gillar också den skarpt.

ragge; om du inte gillar Robin själv har han ju på tal om katapulthoppare från förra året numera en godkänd son som du säkert vet; Ronaldhino H. Påminner iofs ngt om Caressini i sin teknik det jag har sett iaf.

ok...hmm...
Så dom som jag tänker lite extra på nu är
Niveau
Maloubet du pleville
Corlensky G
Rovenmen jag gillar nog inte rent fullblod...kanske.
Casa grandeVet inte så mkt om den ännu...
Jaguar mail
Lancierkan man få han på semin?
nån som har filmer eller nått på dom hingstarna, förutom på horseway/svenska halvblodshingstar.se
Men jag vill ha storlek, tryck i språnget, lite explosiv, bra teknik(speciellt rygg)och seminera på Gotland...

Casa Grande kommer bara att tävlas detta år oxå, så han finns bara tillgänglig på fryst via VDL-stud. bara så du vet ;)

Nej nu har jag bestämt mig för CG...eller OM jaguaren inte kostar miljoner så kanske...(lite skillnad på deras kropp bara..)

Cagliostro? Kan man få sperma från han till sverige?Hur är hans avkommor?Har hört att han lämnar dålig trav, men mitt sto lämnar alltid bra trav...Det verkar som att han lämnar stora avkommor iaf.

Lene på Penarpsgården har fortfarande sperma kvar.
www.penarpsgarden.com
Mitt föl efter Cagliostro - Calido I - Caletto I har lite kort trav, så även mamman, men har kompletterat detta med en supergalopp.
Han fick 9:a på galopp vid fölvisning.
Vet ej om Cagli lämnar stora avkommor generellt. Mycket beror ju på stoet också. Mamman är 164cm
Mitt hingstföl är nu 8 månader och 149cm hög. (tror han blir stor ;) )

har tittat på många trådar nu samt på HH hemsida om elmshorn...Han verkar kunna ge lite små föl ibland.Är lite orolig då för stoet har inte lämnat ett sto över 160...men hingstarna hon lämnat är över 170...så nej jag vågar nog inte chansa på Elmshorn, jag vill ha en avkomma ca 170!!!

Jag har en 4-årig avkomma Elmshorn- Aerline, han är 175 , stoet är ca 167. Jag har sett kanske 5 avkommer efter Elmshorn jag tycker alla har varit stora.

Nej nu har jag bestämt mig för CG...eller OM jaguaren inte kostar miljoner så kanske...(lite skillnad på deras kropp bara..)

oj det gick snabbt :p men jag tror både skulle kunna passa ditt sto just för förädlingens skull! lycka till

Så CG räknas som förädlare? Har han inte mycket tungt bakom?

/TG helt oinsatt i avel :)

Jag har mitt sto dräktigt med CG och väntar föl i nästa månadsskifte. Du får gärna komma hemförbi och titta om du är hemma någon gång, annars skickar jag bilder. Cagliostro försökte jag seminera med men det tog sig inte, jag gillar honom mycket. Bra hopp, spänst ocg galopp!
Niveau gillade jag inte typen på när jag såg honom på bruks, däremot kunde man inte annat än älska hans resaktioner i hoppningen. Men som sagt, passa dig för att använda honom på ett lågställt sto.

I år är tanken att min ska gå till Nobel som står på gränsbo. Han har vinster i 1.50 hoppning och är placerad i MsvA dressyr, ska starta Svår till sommaren. Han har otroligt vackert och ädelt huvud som han nedärver. Jag var och kikade på honom nu i helgen och gillade hans blick och uttryck. Pooh har flera avkommor efter honom. Gå in på hennes hemsida och kika!

Jag har mitt sto dräktigt med CG och väntar föl i nästa månadsskifte. Du får gärna komma hemförbi och titta om du är hemma någon gång, annars skickar jag bilder. Cagliostro försökte jag seminera med men det tog sig inte, jag gillar honom mycket. Bra hopp, spänst ocg galopp!
Niveau gillade jag inte typen på när jag såg honom på bruks, däremot kunde man inte annat än älska hans resaktioner i hoppningen. Men som sagt, passa dig för att använda honom på ett lågställt sto.

I år är tanken att min ska gå till Nobel som står på gränsbo. Han har vinster i 1.50 hoppning och är placerad i MsvA dressyr, ska starta Svår till sommaren. Han har otroligt vackert och ädelt huvud som han nedärver. Jag var och kikade på honom nu i helgen och gillade hans blick och uttryck. Pooh har flera avkommor efter honom. Gå in på hennes hemsida och kika!

På gränsbos hemsida står det inget om att han är placerad i Msv dressyr. inte heller på ihbc's hemsida, där står det bara att han har tävlat upp till svår hoppning :confused: :confused:

Titta på ridsportförbundets sida, de är mer uppdaterade än ihbc, där ligger väl bara resultat tom 2004 tror jag.

Hans dressyrresultat är ganska färska, men ligger på förbundet. Han kommer att starta GP till sommaren om allt går som planerat. Inte många hingstar som vunnit 1.50 hoppning och går GP dressyr så det är jättekul tycker jag som verkligen gillar Nobel. :love:

Senast ändrad:

Elmshorn tycker jag är en jätte fin hingst som ger så fina avkommor, har själv en fyra åring som ser riktigt lovande ut.
Har även ridit en del Cagliostro avkommer som varit riktigt fina.

Lycka till med ditt blivande föl i allfall vad det än blir.

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 133
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 380
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 794
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör... 2
Svar
20
· Visningar
3 347
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka