Val av hingst?

Långnos

Trådstartare
Har lite löst börjar fundera på att betäcka mitt hollänska sto efter Polydox(Polydor). Är brännmärkt i KWPN. Ca 167 cm stor, korrekt byggd men något lågställd. Superteknik och kapacitet, gått 140 klasser. Vill ha en hingst som lämnar lite större högresta avkommor med rejäla gångarter och hopphuvud. Förslag på hingst, från vilket förbund bör man välja hingst?

Sv: Val av hingst?

Alltid svårt att ge avelsråd när man inte har sett stoet och alla nack och fördelar.

Jag har en jätte fin 4 åring e. Elmshorn med otrolig kapacitet och jätte fina gångarter. Elmshorns avkommer brukar bli tuffa och jag tycker de är perfekta tävlingsindivider. Dock lämnar han väldigt blandat i storleksmässigt.

Låter som Burggraaf skulle vara ett alternativ. Han är stor, har både lämnat Grand Prix hopp o dressyr och hästarna får ofta superskalle.

PICT1826.jpg

Har du bild på Lord Z, vad är manhattan för hingst. Ingen jag känner till, stam?

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 590
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar