Val av hingst... hjälp mej

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Barcelona
  • Startdatum Startdatum
B

Barcelona

Ja, nu har jag börjat fundera att betäcka mitt sto 2008. Har en favorit hingst som jag tycker om men tycker ni att det verkar passa bra?

Mitt sto är idag 11 år, har inte haft föl tidigare.
Hon är efter Bonaparte-Patrice. Är 170 +
Utbildad LA dressyr, går stadigt 130 cm hoppning med kap för mer.
Är en bestämd dam som vet vad hon själv vill göra/inte göra. Hon LEVER för sin hoppning, då hon har svårare för dressyren. Blir lätt spänd, sänker ryggen och får "höga" knälyft. Goda gångarter med + för galoppen. Fin teknik fram, sämre bak, öppnar inte riktigt upp utan drar bakbenen in under sej.

Önskar en avkomma med bättre bakbensteknik, god ridbarhet och som blir över 165 cm.

Vad tror ni passar denna damen?
Jag har tänkt på Tornesch 1042....

Försöker lägga in en länk här med bilder på henne.

http://www.nymfparakit.net/gallery/thumbnails.php?album=942

Tar taksamt emot tips och ideer.

Sv: Val av hingst... hjälp mej

Ja Tornesch är en jättefin hingst. Jag har också kollat på den. Sen är jag väldigt förtjust i Hip Hop också. Jag är nybörjare med avel, jag har bara fött upp två halvblodsföl hittills men jag går på magkänsla...hittills så har det blivit väldigt bra i allafall...

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 779
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 068
Senast: sun69shine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka