C

Christina L.

Finns det någon här som har vaktlar?
Jag har själv Japanska vaktlar av färgerna vilt, vilt vitbröstad, rödbrun, rödbrun vitbröstad, mörkbrun vitbröstad, creme och vit.

Sv: vaktlar?

*S* Japp jag har!!!

1 creme färgad höna
2 st viltfärgade hönor
1 viltfärgad med vitt bröst, höna
1 viltfärgad tupp

Vi har en rös med vaktlar i skolan, i "regnskogen". Fick för inte sålänge sen in ett par vita, de andra är åt vilthållet.

pulkan skrev:
Vi har en rös med vaktlar i skolan, i "regnskogen". Fick för inte sålänge sen in ett par vita, de andra är åt vilthållet.
Kul, ja viltfärgen är den vanligaste och den som alltid slår igenom. Visst är de vita fina? Jag tycker dock de är allmänt korkade för de har så lite instinkter kvar och är mer aggressiva mot varann än andra färger. Av de färgerna jag har är de cremefärgade tupparna de som är allra snällast mot hönorna och mot varann.

nä men vi har haft vaktlar..men de blev mördade av nån mård eller nåt som hade brutit upp buren o gått in o bitit av deras nackar..det lustiga var att mördaren hade inte ätit av dom eller tagit med nån ut...
:(

CallMeAce skrev:
nä men vi har haft vaktlar..men de blev mördade av nån mård eller nåt som hade brutit upp buren o gått in o bitit av deras nackar..det lustiga var att mördaren hade inte ätit av dom eller tagit med nån ut...
:(
Fy vad tråkigt. Så ingen överlevde alltså?

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: bobbbo
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 757
Senast: geting
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama