B

brosen

Jag har ett varmblods sto på 11 år.
Hon är hoppad sedan sommaren-06.

Hon är jätteduktig på att hoppa ch har en mkt fin teknik och goda lovord från tränare,men.!

Hon vägrar..
Det händer mäst hemma, när hon ska hoppa ett hinder första gången liksom, så vägrar hon. Har jag spö så går det, emn annars så är det liksom segt.. ''/-Men det an bero lite på ig oxå kanske, för att jag e lite osäker, eftersom att när jag tränar så tränar jag alltid själv, men ska börja åka in på klubben med henne så fort det blir bart.. Men vad beror det på, är hon osäker på sig själv, å hindren, vi ska ut å tävla i vår/sommar, men kommer man till ett hinder med infångare vägrar hon ju. eller en mur.

Fast när folk kollar på oss så hoppar hon allt, är det för att jag är mer säker då, att jag vill visa att vi verkligen kan, lr vad beror det på?

MVH

Ida:(

Sv: Vägrar

hon kanske bara inte vill hoppa, du ska ju inte behöva ha ett spö för att hästen ska hoppa, hon kanske bara inte är gjord för hoppning, elr hon kanske har rätta tekniken osv, men vill inte... lite svårt och döma när man inte har sett hästen

Jag tror det kan va dina nerver som spökar. Hon har någon gång stannat vid tex. en mur, sedan har du fått för dig att hon alltid gör det och talar om för henne att här brukar du stanna. Då stannar hon.

Om det går segt hemma så kan du behöva få upp energin i galoppen, inte farten utan energin.

Jag tror det kan va dina nerver som spökar. Hon har någon gång stannat vid tex. en mur, sedan har du fått för dig att hon alltid gör det och talar om för henne att här brukar du stanna. Då stannar hon.

Om det går segt hemma så kan du behöva få upp energin i galoppen, inte farten utan energin.

Okej. =)
Det kan ju vara mina nerver, för att jag kan vara osäker och nervös hemma.

Hon vill då inte hoppa iaf, för att det tkr hon är roligt, Hon blir pigg som tusan å bockar å grejsan, så nog tkr hon de e kul alltid. =)

De här min tränare sagt också, eftersom ho bockar en massa xD

Kanske din häst bara är i trotsåldern?
Var fodervärd på en shetlandsponny förut, och blev jättepigg och galopperade som bara den mot hindren, men så tvärnitade han, eller så bröt han ut. Det var en tuff period, men det gick över efter några månader. Kanske är det svaret på din fråga? Har ju aldrig sett hästen, så vad vet jag? :angel:

Stannar hon eller bryter hon ut(springer vid sidan)?

Kanske din häst bara är i trotsåldern?
Var fodervärd på en shetlandsponny förut, och blev jättepigg och galopperade som bara den mot hindren, men så tvärnitade han, eller så bröt han ut. Det var en tuff period, men det gick över efter några månader. Kanske är det svaret på din fråga? Har ju aldrig sett hästen, så vad vet jag? :angel:

Stannar hon eller bryter hon ut(springer vid sidan)?

Hon stannar, olika, ibland kommer vi alldeles prec när hon ska hoppa av, och ibalnd, flera meter innen ''/

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 959
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 789
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hoppning Ok.. har en 4 åring med bra stam som redan från början visade ovilja att löshoppa, något som förvånade mig lite då unghästar bruka tycka...
Svar
13
· Visningar
2 359
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka