Zalkina
Trådstartare
Hej!
det här är mitt första inlägg här på bukefalos så säg till om jag satt in denna tråd på fel "ämne"
Jag rider då en f.d travare som snart ska flytta hem till mig
Men det knepiga är att han vill inte göra halt!
jag prövade med att sitta tungt ner i sadeln och "dra" lite i tyglarna samtidigt som jag sa "ptroo", men han reagerade inte
Det värsta är i traven, då vägrar han stanna.
i skritten är det lite lättare men det tar en stund för honom att stanna.
när jag väl fått honom att stanna och jag ger eftergift så vill han gå igen utan att jag ber honom.
har longerad honom lite och försökt lära honom med lite röstkommandon, men jag är inte så kunnig inom longering, "bara longerad hästar som är vana vid det och kan halt ". jag prövade med att ta longeringpiska och höja den ca 1meter framför honom medans jag säger "ptroo" men han fortsätter att gå/trava.
hur ska jag göra? vill ju gärna att han lyssnar på mig :O
/ Emmy
det här är mitt första inlägg här på bukefalos så säg till om jag satt in denna tråd på fel "ämne"
Jag rider då en f.d travare som snart ska flytta hem till mig
Men det knepiga är att han vill inte göra halt!
jag prövade med att sitta tungt ner i sadeln och "dra" lite i tyglarna samtidigt som jag sa "ptroo", men han reagerade inte
Det värsta är i traven, då vägrar han stanna.
i skritten är det lite lättare men det tar en stund för honom att stanna.
när jag väl fått honom att stanna och jag ger eftergift så vill han gå igen utan att jag ber honom.
har longerad honom lite och försökt lära honom med lite röstkommandon, men jag är inte så kunnig inom longering, "bara longerad hästar som är vana vid det och kan halt ". jag prövade med att ta longeringpiska och höja den ca 1meter framför honom medans jag säger "ptroo" men han fortsätter att gå/trava.
hur ska jag göra? vill ju gärna att han lyssnar på mig :O
/ Emmy