K
ketchup
Min medryttarhäst har börjat bli vädligt dum att rida ut på. Idag när var vi påväg bortåt på en grusväg i frisk trav så saktar hon av till skritt och vägrar sedan gå. Går på hennes med skänkel = backar. Hon backade ut på en åker och det får hon ju absolut inte göra (bönderna är redan arga över att få odlinagrna upptrampade). Smäller till henne med spöt, hon tar ett hopp (kaprioll) i riktning hemåt. Ställer henne bort åt och börjar om igen.
Vad tusan gör man åt detta?
Dumma jag orkade inte bråka med henne och red hem igen men en glatt gnäggande häst. Hon hade vunnit, igen. Måste få henne att sluta med det här. När man har kommit en bit och börjat galoppera uppför hon sig mycket bättre.
Hon är snäll att rida ut på ihop med andra. Men jag vill rida ut mer än en gång varannan vecka till skillnad från de andra häromkring.
Har ni några tips?
Vad tusan gör man åt detta?
Dumma jag orkade inte bråka med henne och red hem igen men en glatt gnäggande häst. Hon hade vunnit, igen. Måste få henne att sluta med det här. När man har kommit en bit och börjat galoppera uppför hon sig mycket bättre.
Hon är snäll att rida ut på ihop med andra. Men jag vill rida ut mer än en gång varannan vecka till skillnad från de andra häromkring.
Har ni några tips?