Vägrar äta hö!

G

guftoj

Vi har en valak blandning på 7 år. Efter att ha ätit 7-8 kg. hö hela vintern + kraftfoder om dagen, har han plödsligt bestämt sig för att inte äta mera . :confused: Normalt älskar han att ha hö och tugga på. Vi gav honom halm, och det äter han lite av, men det är ju ingen ersättning för hö. Kan det va så att han fått smak på det nya gräset som börjat komma fram? Vi bor i Jylland (Danmark) så det har ju börjat växa här. Eller är det någon med samma problem, eller någon som har en förklaring?
Skall tillägga att han fick raspat tänderna för tre veckor sedan.

/Gustav

Sv: Vägrar äta hö!

han kanske tycker att det smakar illa :idea:
min häst dissade också höet nångång när det va typ av dålig kvalitee(?), fast det såg bra ut egentligen.. aja jag vet inte : )

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Kristall10
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 036
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 546
Foder & Strö Behöver lite hjälp här! Det är såhär att jag har en 21 år gammal c-ponny valack som är frisk. Han har god aptit när det gäller all...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka