Vagnsförvaring?

Sv: Vagnsförvaring?

Jag har mina vagnar i garaget vintertid.. sommartid kan ROCKARDEN få stå ute..

Maratonvagnen står alltid inne !

Anna-Carin

Använder bara stora stallet till förvaring av däck osv. så även vagnen och rockarden står alltid där inne. Använder även stallet till utselning....

Har alltid haft vagnarna & släden inomhus. Är lite muppig också, har "pyjamas" till dem, täcker alltid över dem för att förhindra damm och så...

Rockarden och släden står under tak övertäckt med pressenning. Har dem där både vinter och sommartid.... är rädd om dem :)

Hämtar hem min maratonvagn i helgen, o har bara så den kan stå med väggar på 3 håll utomhus. Är ju fuktigt o så ändå? Har pressening på oxå, men räcker et? Vill helst ha den helt torrt i nåt lite uppvärmt ställe? Nåt jag kan göra för att underläta/ minska eventuella skador? Vagnen kommer inte användas förren till våren som alra tidigast..

Jag har fått ett hörn i logen där jag har mina, men det är lite trångt....
Släden står på skullen både sommar och vinter, sommartid uppställd mot väggen, men nu snart dags att plocka fram den :bump::bump:

En gammal dyngkärra med trasig skackel står tyvärr ute, enbart under tak ute, med vägg på en sida står en gammal mjölkvagn som jag nästan aldrig kör med.

Lotta

Under en carport :p Det enda som skyddar mot oväder men det är klart att det fryser på sitsen ibland och att det kommer snö på men... Har inte såmycket till val eftersom det inte är min gård. Ska dock skaffa dit en pressening att slänga över.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Kamomilla
·
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
300
Senast: lillan222
·
Hästmänniskan Vad förvarar ni hästens täcken i? Klädpåsar? Vacuumpåsar?Dom ska förvaras en längre tid och jag vill att dom är täta så inga möss o dyl...
Svar
17
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka