Vagnproblem

PopcornPlayer

Trådstartare
Jag har en vagn som jag är jättenöjd med. Mitt krav när jag letade var att den inte skylle se ut som en rymdskepp och vara så terränggående som möjligt. Det är den. Problemet är att dottern, som är 8 månader, sitter rätt illa i den.
Selen som sitter fast i vagnen och hon spänns fast i passar inte riktigt. Om man sätter ner henne så är spännet som går upp mellan benen kanske fem centimeter ifrån "mellan benen", dvs den sitter mer mellan knäna. Detta gör att dottern lätt kasar ner och får en ruskigt dålig hållning när hon slappnar av i vagnen. Och detta kan knappast vara bra i längden. Kan man trixa med selen på något sätt?

I halvliggande och liggande läge funkar selen bra, men hon sitter ju större delen av tiden upprätt.

Sv: Vagnproblem

Våran sulky är så lite grann, men det där problemet löser sig när de blir äldre.
Vi prövade att låta henne sitta på en kudde i vagnen. Gick hyfsat. Men visst selen är lite stor och för att de inte ska ta sig ur, får man ofta ha dubbla selar, men det går det också. Lycka till! :bow:

Jag funderade på om man skulle pula ihop en liten filt innanför selen så rumpan inte kan glida framåt. Frågan är om folk tror att man är knäpp för att man pulat upp en filt mellan benen på ungen...

Så gjorde jag! Satte en liten filt runt seldelen som de har mellan benen och det funkade helt okej! Min svägerska använde en liten kudde istället.

Vad är det för typ av vagn? Är den en med formad sits till barnet eller en med bara ryggstöd och platt åt sidorna?

På min Brio, som är platt åt sidorna, har jag haft samma problem vilket löste sig enkelt när ryggstödet gick sönder så det åkte ner av sig själv. Då kopplade jag loss axelbanden så att han satt i enbart remmen mellan benen och de som går åt sidorna. Då fick han sitta upp själv i vagnen, utan ryggstöd. Detta funkade super för oss, då fick jag flytta honom framåt så han satt längst fram mot remmen mellan benen. I vår Stokke, som har formad sits, har jag inte haft det problemet i samma utsträckning även om det någon gång hänt.

Liknande trådar

Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
9 138
Senast: Amha
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 583
Senast: tuaphua
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
1 038
Senast: Fiachi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka