Vagnen vad tycker ni om denna?

Gullan86

Trådstartare
4458764.jpg

här e vagnen klar nu som specialtillverkats till min Islandshäst...vad tycker ni om den?
Negativt:
Positivt:
Pris:(alla får gissa, om nån vet så säj det inte så alla fattar tack)

nåt som fattas, nåt som skulle kunnat va bättre/ändras?
ja skriva allt va ni vill=) verklar den passa till min isis på 126mkt=) det stod att den e gjort till en B-ponny så då passar den ju :banana: men de låter så litet hehe.

lägg gärna upp bilder på era vagnar och rockarder och berätta lite om dem samt om hästarna. :bump:

Sv: Vagnen vad tycker ni om denna?

Negativt är att den inte har fjädring, inte vad jag kan se iallafall.
Pris minns jag inte :crazy: .... 3200:- gissar jag på!

Neggo: ingen fjädring, och hjul som inte ger efter särskilt mycket, ger skakande skaklar och ömmande njurar och nacke.

Verkar svår att komma i och ur, varför har de inte svetsat böjd ram? Ganska enkelt att göra själv iofs.

Sen ser man inte så bra, men svängeln, hur sitter den, kan du inte ta ett kort på den så man får se?

Positivt: Snygg, hållbara hjul, ryggstöd. Svängel! Ganska hög!
Jag hade gett 2500 för den på beg.marknaden men gissar på 4500 ny.

jasså okej tack för svaren.....mer svar=)

men ni som svarat kan ju visa bilder på era vagnar och skriva negativt och possitivt om dom.....speciellt nyfiken e jag på Snigelfarmors vagn=)

det finns gamla bilder utlagda här . :) orkar inte hitta dem själv iofs. Varför är du så nyfiken på min vagn för? Såhär ser modellen ut : http://www.stallberg.se/bullroc.htm men min är röd och höjd, har svängel istället för linor, och lackade plåtstänkskärmar. Får väl slänga in en bild nån dag så jag får visa vad jag är så nöjd över :)

Hej!

Ser robust ut! Fast det är inte så kul att INTE ha fjädring till sittsen, tro mig! Men det ska jag försöka fixa då man gärna vill ut o skumpa runt på skogsvägarna! :D

Min vagn!
JOCPRQJQHNJPC.jpg

Mvh Lisa

faaaaaasen jag skrev ett jättebra inlägg men de försvann *arg* så nu får de bli ett kortare då=(.

_L_ va fin din vagn va snyggt me lila=) tänkte jag me ha först men metallic lila då=) men de blev metalic blå endå...hur ska du fixa stötdämpningen? va har du för häst o kör me?

vi va o hämta vagnen idag o den var hur fin som helst mkt snyggare i verkligeheten o mindre=inte så hög som den ser ut alltså jättelätt o kliva ur o i... jag fick även med en snygg spöhållare( förrestenm har ni nåt tips på vart den kan sitta?) o allt hade han som bygger vagnarna gjort själv och med stor nogrannhet ett riktigt hantverk som inte går sönder i första taget inte.

jag ska lägga upp en bild på när hästen e förspänd nåndag. den passade jättbra på honom och draglionr va lagom snarare för långa=) endå så va de ca 50cm kvar till svängeln.
jag har en liten fråga angånde svängel....hur pass "böjd" ska den vara alltså vinklad som ett v....och och hur ska den kunna "röra sig" hupp ner, i sidled?

snigelfarmor: ja ville veta hur din vagn såg ut eftersom du verkligen förespråkar den perfekta vagnen o då verkar du ju äga den själv...men jag hade fått för mig att du hade nån slags gigg lr lite finare sån brukskörningsvagn men på bilden kommer en rockard/tryckvagn för travare????!!! lr ser de bara ut så? de ser ju inte ut som att den har ett särksikt högt säte med högt ryggstöd....hoppar du på bakifrån lr för annars har du ju en pinne att hoppa över du me... ja de skull va kul me en bild på när hästen e försvpänd så man ser lite mer hur den e lutad o avvägd..

och då måste jag bara berätta att jag testade att köra runt me vagnen när mamma o pappa satt i hehe....o de va som en dröm att hålla skaklarna alstå hur lätt som helst men endå inte så att de kändes som att de skulle lätta lr nåt....verkligen perfekt avvägt...

läs mitt inlägg lite noggrannare. Förespråkar inte alla den perfekta vagnen, konstigt vore väl annars? Enligt mig har jag den perfekta träningsvagnen, men till tävling vill man ha en gigg såklart.

Tycker du verkar så otrevlig i din ton så fort något inte passar dig...
hoppas jag har fel.

/jenny

nej ingen annan .. vi andra hänger bara här för att vara häftiga, bilderna man lägger in har man snott från andra på internet ... har ingen häst heller tycker egentligen inte om körning eller hästar!

förlåt kunde inte låta bli :devil:

vet inte vad du mer är ute efter då de svar du fått stämmer överens med vad jag skulle skrivit ..

20967s.jpg

Det här är vår vagn som vi köpte för någon månad sedan. Den är vi supernöjda med.

oj vilken fin är det en gammal som fixats iårdning lr en helt ny? den ser verkligen jättesnygg ut va e de för hästar du ska köra den me?

Det är en maratonvagn (Troed Hansson) en 97-års modell.
Jag har ett halvblod och en travare som jag kör. Förhoppningsvis blir det någon lättklass tävling till nästa år.

oj ja då har du en riktigt tävlingsvagn iaf...jättefin...kör du me den hemma me i skogen o så lr har du nån enklare då?

Vi har en rockard som vi körde med tidigare, men efter att ha kört med denna nya vagnen är det bara den som gäller. Den är sååå mycket bättre och bekvämare att köra och åka i :)

Jag har bland annat en sådan här för vanlig körning ut i skogen.
poni-treeni.jpg

Denna modellen är på ingång
6206.jpg

Min sportracer som man kan köra maraton med har jag ingen bild att visa just nu.

Senast ändrad av en moderator:

Hej!

Det är ju min bror som har hjälpt mig att svetsa och fixa med vagnen och han tyckte man kanske kunde använda en trädgårdsstol (ja en sån med metallbygel som man i viss mån kan gunga på) men då vi inte hitta nån+ att jag ville ha bänk så blev det inge annat. Och jag visste inte heller hur illa det verkligen är att tex skumpa runt på en stubbåker :eek:! Varför jag var ute på den? Jo en granne red över åkern och då gjorde vi henne sällskap.
Jag har funderat och tänkt men man skulle ju kunna göra om sittsen eller sätta något under. Har inte löst det än! :D
Jag kör med mina "shettisar". Dom har ju iof okänd härstamning och nu när treåringen växt om mamman (106 cm) med 10 cm(!) tror jag det är något annat än bara shettis i dom oxå! (Kanske welsh :D)
Jag skulle ju egentligen vilja ha en maraton vagn eller liknande men dom är ju så dyra, då jag gärna vill köpa nytt. Fast om man hittar bättre beg så kanske det går. Men nu rullar vi ju bara runt på grusvägarna (pga ingen stötdämpning :( ) så då får vagnen duga. Men det skulle vara jättekul att sattsa på en ponny och en vagn att tävla med! Inte häst, det är förstort. Inte shettis det är lite litet egentligen.
Metallic färg är ju jättesnyggt! Men å få tag på det sen! Fast till nästa målning så kanske! ;)

Mvh Lisa

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 202
Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: ghost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Blev visst inte att jag skrev något om ridningen förra veckan, så det får bli två veckors rapportering på en gång… Jag har tappat...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10