Vagnar (tidaholmsvagnar )

cactuspower

Trådstartare
Vi har tre stycken vagnar ståendes som inte används längre. Min morfar använde dom till sina ardennerhästar men det var ju många herrans år sedan och sedan dess har de blivit stående bara.

Pappa ringde nu och sa att vi hade spekulanter på vagnarna. Själv vet jag ej riktigt vad det är för vagnar eller vilket skick de är i men han nämde att åtminstone någon utav dom var en tidaholmsvagn.

Vi har en 2 sitsig, en 4 sitsig samt en släde. Själv är det verkligen inte mitt kunskapsområde så jag undrar lite vad man kan tänkas begära för dom. Eftersom jag ej vet skick etc. så får ni gärna rada upp lite prisexempel. Jag har tittat lite på annonser o dyl. men hittar inte riktigt vad jag söker.

Tackar på förhand :bow:

Sv: Vagnar (tidaholmsvagnar )

Hej slädar trillor och giggar 1500-3000 kr tidaholmsgigg lite högre
allt beroende på skick tex skadade ruttna hjul svåra att laga sänker värdet dramatiskt marknaden är inte så stor

Sv: Vagnar (tidaholmsvagnar )

Hade någon erbjudit mig 3000:- för någon av våra giggar hade jag bara skrattat åt henne/honom...

Liknande trådar

Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
L
Körning Hej allihopa, jag har för ett antal veckor sedan fått hem min häst från inkörning där den varit i fyra veckor. Allt har gått bra, i...
Svar
7
· Visningar
1 245
Senast: lasseman
·
L
Körning Hej allihopa, jag hade förut ett riktigt stort halvblod som jag lät köra in som fyraåring. Det var min första häst och jag köpte en...
2
Svar
35
· Visningar
3 671
Senast: _L_
·
Hästmänniskan IJanurai åkte jag och tittade på en häst. Blev kontaktad av säljaren som läst min "häst köpes annons" Hade skrivit i annonsen att hästen...
Svar
12
· Visningar
1 508
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka