_moa_

Trådstartare
Jag är ute efter en vagn till mina shettisar, ska inte köra par utan en och en. Är det någon som har tips?
Har funderat på globus men det verkar som att många har mycket negativt att säga om den?

Helst får den inte kosta över 5.000 kronor.

Jag vet inte ens vart jag ska börja leta efter vagn :crazy:

Sv: Vagn

Jag har en "äldre" globus-rockard, ca 5 år gammal. Den är nog inget jag skulle rekommendera, däremot verkar det som om den nya varianten är bättre...
Aggepagge verkade nöjd med sin nya globusrockard, du får väl läsa hennes tråd och se vad hon tycker när hon får hem sin nya vagn.

Nackdelen med de äldre ( vet inte om det gäller de nyare) är att de bara har en ögla på skackeln och den sitter framme vid däckeln. Du har alltså ingen ögla för bakselet. Tydligen är de små i storlekarna också, så man får köpa en storlek större än vad man egentligen borde. Min har rostad en del, men nu har jag målat om den med hammarlack.

Annars är jag nöjd med min rockard, men jag hade nog inte köpt samma variant idag om jag hade vetat det jag vet idag.

Intressant med dina åsikter :D Kanske ska kolla annan vagn då och slopa globusen helt.

Kolla på www.jensa.nu han har en bra shettisvagn med bla svängel och fjädring. Den kostar 5400. Min kompis har två st shettis vagnar från honom, hon har t o m tävlat lätt klass med dom, inkl maraton.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 583
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII