Sv: Vagn?
konstiga saker ??
Det finns bra selar till shettis på de sidorna jag gett dig, för bara några tusenlappar.
Det kvittar hur mycket konstiga saker du köper till din dåliga sele, Han kommer ändå att bli hindrad från att dra rätt med bogarna. Det som ändå är till shettisens fördel är att de har så små ben o ganska små bogrörelser så den blir inte lika hindrad som en stor häst skulle bli. Och om du absolut vill hålla kvar vid din sele så måste du ha gjorden löst spänd och försöka ha skakelhållarna löst spända. Så att skaklarna kan ligga ganska stilla, bröstan följa bogens rörelser och draglinorna tar vikten.
Jag har lång erfarenhet av dessa selar tyvärr, då min kunskap var väldigt begränsad när jag började köra. Men proffsen här på buke har gjort mig mycket klokare
En lösning om man vill skona ekonomin kan vara att köpa lösa skakelöglor som träs över eller under tömringarna, då blir det en fejk giggsele. Och du har bogarna nästan helt fria. Jag gjorde aldrig så, jag köpte en travsele med bredbrösta istället för min ekonomi tillåter inte heller dyra maratonselar till stor häst just nu
Kör du mer än nån gång i månaden och vill arbeta hästen så måste du ha en sele där han kan arbeta. Och körning är en dyr hobby, men allt med hästar är ju dyrt så pengar har man förhoppningsvis.
Har du ingen du kan sponsras av? eller jobba ihop pengarna?
Har du barnbidrag kan du ju dra 500 var månad till dina föräldrar kanske?
2800 kr.
2500 kr
En bra sida om man behöver bilder o info är denna. Du kan högerklicka på bilderna o få upp större bilder om du vill se på selar eller hästar
http://home.swipnet.se/kvickstorp/Korsidan1.html
/jenny s*