vagn utan skaklar

F

*fia*

satt å såg på troja igår på tv. tänkte inte så mycket på vagnarna förens jag titta lite närmare.

dom hade inga skaklar å inga bossor osv. bara brösta å dragliner??

kan man köra så? om man drar nått lätt?? lr varför la man av med det??

borde la va ganska lätt för hästen att dra om man kör på rak mark med lätt axel lr??

tänkte bara höra med er proffs blev lite fundersam..

hoppas nån vet någon mvh sofia

Sv: vagn utan skaklar

Nu fattar jag nog inte riktigt. Körde utan skaklar? Du kan ju tänka dig följderna i en nerförsbacke....

Säger som Åke..

Men förreseten. Kör de inte tvåspann?
För vagnarna är väl tvåhjuliga och då går det j inte att dra dem utan skaklar, men de har väl inte skaklar till tvåspann utan bara en dragstång mellan hästarna, den kan man ju "missa" så det ser ut som om man bara har draglinor..

Var länge sen jag såg troja men kanske??

Det låter ju som det mest logiska, jag har själv inte sett filmen tyvärr.

nja de va den senen när han dödat den där prinsen å släpa hem honom jag såg det på. bara undra liksom dom hade sån där hell coller nått va de nu heter å dragliner i vagnen å körde i erförsbacka med :confused:

jag har sett den scenen och reagerade med, men jag minns att jag kom på det logiska sen... oj så luddigt...

konstigt bara att man ens ser hästarna för allt gudomligt snyggt som finns på brad pitt..

Jag kommer verkligen inte ihåg...
måste nog se filmen igen..
Stackars mig som måste stå ut med brad pitt så länge... :angel:

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Körning Idag gick ett hjul sönder på min rockard, till min stora sorg :( Då återuppstod en fundering som jag grunnat på tidigare men som...
Svar
10
· Visningar
3 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar