Vagn till kortare barn

vinkelina

Trådstartare
sonen är ju inte direkt lång. 10 månader gammal passar 68 riktigt bra ännu (tror han var 70 cm senaste mätning)

Vi har stött på ett "problem" vi har en brio Happy men tyvärr fungerar inte sittdelen så bra. Han bara glider ner till en halvsittande position. Fungerar med kuddar men de blir knepigt att ta bort när han somnar och man vill ha vagnen i fullt liggläge

Så. Finns de vagnar som passar bättre till kortare barn?

Har du testat med Inovidyna? Den fyller ju ute lite.

Jag har en Emmaljunga superviking med ergonomisk sittdel och inovidyna till och min dotter (62cm) sitter väldigt bra.

Testa en vagn med ergonomisk sittdel. Om du vill ha fullt liggläge så är ex Kronan bra. Easywalker Mosey+ kör vi med och den skulle jag säga passar till barn i alla storlekar.

Skulle också säga inovidyna, sonen gled också ner i vår enorma Emmaljunga sittdel till en början men med inovidynan satt han jätte bra.

Testa en vagn med ergonomisk sittdel. Om du vill ha fullt liggläge så är ex Kronan bra. Easywalker Mosey+ kör vi med och den skulle jag säga passar till barn i alla storlekar.
Bugaboo har också ergonomisk sittdel.

Våran tjej har alltid varit lite kortare (har precis börjat med storlek 80 på kläder nu 14 månader gammal) och hon har suttit extremt bra i våran Buffalo sen vi bytte då hon var 8 månader.

Bugaboo har också ergonomisk sittdel.

Våran tjej har alltid varit lite kortare (har precis börjat med storlek 80 på kläder nu 14 månader gammal) och hon har suttit extremt bra i våran Buffalo sen vi bytte då hon var 8 månader.
Jag kanske var otydlig. Kronan och Easywalker har inte ergonomiska sittdelar, det var tips om TS vill ha en vanlig sittdel.

Brio Smile är mindre och smalare. VI hade en sån men nu använder vi Happyn som är perfekt sovvagn för 2åringen. Jag hade inte valt ergonomisk utan en vanlig som uppmuntrar honom till att sitta ordentligt istället för halvliggande.

kollade på dynan, men hittade två sorter, en som är för hela vagnen och en som bara är för ryggstödet typ, vilken använder ni?

kollade på dynan, men hittade två sorter, en som är för hela vagnen och en som bara är för ryggstödet typ, vilken använder ni?
Vi har large, den som är för hela vagnen. Är det som är verkar vara vanligast om man kollar i barnvagnsgrupper på facebook. :) Köpte begagnat, brukar finnas många i fint skick och så kan du sälja den för samma peng sen.

Vi hade också en Inovidyna strl. L som vi precis bytte ut till en strl. M eftersom lillan är lite större nu och blev lite inklämd av sidostyckena på den större modellen. Upplever att M är i minsta laget men den täcker både rygg och säte i alla fall :). Har den i en Bugaoovagn.

Vi hade samma problem med vår Britax Go Next. Vi bytte till Emmaljunga Scooter och sonen sitter så mycket bättre! Den är ju dock framåtvänd, så det kanske inte är ett alternativ för er än? Vi bytte när sonen var 11 månader för att han ändå ville se allt annat än oss, och för att vi ville att han skulle sitta bättre. Han älskar den här vagnen!

Hade samma problem med vår Brio happy när vi bytte till sittdel, men det löste sig med Inovi-dynan strl L. Nu har sonen växt på sig så vi har tagit bort den.

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 180
Senast: ako
·
S
Övr. Barn Tog hem våran emmaljunga citycross från dagis (den står bara som dagisvagn nu) och har insett att våran son på 2 år inte får plats i den...
Svar
5
· Visningar
1 902
Senast: saltahajen
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 059
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar