Vagn till islandshäst?

I

izza

Ni som kör era isisar vad har ni för vagn att rekommendera? Funderar på att köra in vår vallack och undrar över vagn? Rockard från Börjes? Häst eller ponnystorlek? Hur många orkar en medelstor häst dra? Någon som vet? :confused:

Sv: Vagn till islandshäst?

hur stor e isisen? jag ska specialbeställa en vagn från ett ställe i Motala...
det är en rockard men jag vill ha den så lätt som möjligt. helst med mopedhjul...högt ryggstöd och högt säte så man ser över hästen. helst med svängel oxå.

jag har åkte efter en isis tillsamans med en annan vuxen. vår vikt ihop var väl ca 120kg lr likannde...väger man bara av vagnen rätt så blir det inte så tungt...den vangen var dessutom rätt tung eftersom de va med bilaxel.

storleken beror på hur hög hästen e....hör med dom på börjes. jag tror på ponnystorlek om din häst inte e över ponnymåttet alltså 147 e de va?=). innan dom blir häst alltså.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad jobbar du med, egentligen?
  • Burkmat
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur