Vagn Teutonia??

M

Maxmax

Kan någon berätta vad det är för fördelar och nackdelar med deras vagnar!?

Sv: Vagn Teutonia??

Jag och sambon köpte en Teutonia Fun härom dagen men jag vet inga för- och nackdelar med den :o

Vi har en Teutonia Rocky.
Ca 4 år gammal och har varit på lagning 2 gånger och skulle behöva en 3-e gång. Men då slänger vi vagnen och använder vår gamla Brio från 90 talet som håller i många år till.

Det där var nackdelen, att de kan gå sönder och håller i ca 2 år efter att man köpt dem.

Fördelen är att den är smidigare att köra än Brion då den är litet smalare. Plus att den får plats i bagagen i bilen lätt och blir ganska liten ihopfälld.

Vi har en Teutonia Rocky.
Ca 4 år gammal och har varit på lagning 2 gånger och skulle behöva en 3-e gång. Men då slänger vi vagnen och använder vår gamla Brio från 90 talet som håller i många år till.

Det där var nackdelen, att de kan gå sönder och håller i ca 2 år efter att man köpt dem.

Fördelen är att den är smidigare att köra än Brion då den är litet smalare. Plus att den får plats i bagagen i bilen lätt och blir ganska liten ihopfälld.

Det med hållbarheten där gäller inte min Teutonia och inte mina vänners heller. De har inte gått sönder trots massiv misskötsel och misshandel. Vår är 5 år och hur hel som helst....

Jag ger Teutonia massor med :love::love::love:

Har inget negativt alls att säga om den.

Där har du svaret, din är 5 år eller äldre! Teutonia från 03 och bakåt ja iallafall 00-03 vet jag är ritkigt bra! Själv nappade jag på en skänkes annons på en från 01. DE sa den hade pyspunka :confused: Har jag aldrig råkat ut för?? DE pumpade tydligen varannan vecka jag pumpar var tredje månad :D Jag tror de tryckte i för mycket luft helt enkelt! Visst suffletten är solblekt. Men vagnen underbara gung och lättkördhet, lastbarhet (!) och liten ihopfälld ändå trots sin str och framförallt HÖJD som duovagn är saker jag uppskattar. För att inte tala om att det är normalt bomullstyg som är såååå mukt och skönt!! Lätt att tvätta allt även ta bort suffletttyget från bågen!

Vad jag bytt på min är skitbilliga saker. Spände själv suffletten och köpte nya stift till stället där den är slapp. Tror de kostade 60 kr st dvs 120 kr för det. Nytt klistermärke till handtaget 30 kr. Slang repartionsset 20 kr eller nåt på Biltema:D Sedan har en metallsträng släppt under varukorgen. Kostar 120 eler 160 kr byta men jag har tejpat nu eftersom den sitter på andra sidan ännu. Sedan har jag köpt siliconspay för en 55 kr ca och smörjt upp hela vagnen med så nu kan den inte bli mer ljudlös! Jo jag glömde ju att jag köpt nya kåpor på suffletten där man ska vrida runt med en 5-krona. De kostade inte många tior de heller. typ 30 kr styck eller vad det nu var. Smådetaljer tycker jag som fick den gratis! Jag har haft den till 1 barn och 1 till ska ha den nu. Innan mig har 2 barn haft den. Jag har en duo. Enda minuset är väl att endast innertyget på liggdelen går att tvätta i maskin. Yttertyget får tvättas för hand eftersom det är fastsytt i ramen så att säga. Ja och så har den ingen fast sele då.

Har en teutonia från -03, den är nu inne på andra barnet. Det är en duo, så den är väl använd! (liggdelen dock bara några månader)

Jag har aldrig haft några problem med den.
Det enda är att luvan är något solblekt annars är det ff tipptopp!

köpte en teutonia prestige begagnad. Bebisen kommer i september så jag ha inte provat den ännu. Men fastnade för teutonia i vagndjungeln.
Ville ha en Fun men den blev så dyr ny, så jag fick nöja mej med en begagnad -06. Knappt använd. Älskar den redan

jag har en Teutonia Mistral Sport från 2005 som är "som ny" :) (okej däcken är lite nötta)... bara fördelar... om jag måste tvinga fram en nackdel är det väl att den är tygre än tex storstadsvagnar som Bugaboo... men en sån skulle jag aldrig välja, jag vill kunna gå långpromenader genom snö, i skogen osv...

vagnen kostade 2000 kr + frakt begagnad (nyskick) på tradera (nypris ca 8500 kr med de tillbehören vi fick med) :banana:

Barnvagnsmekanikern sa att de nyare i regel håller i 2 år. Och att det är samma del oftast som går sönder. Ha sa inget om de äldre modellerna. Antingen har han rätt eller så hade vi bara otur.

Det stämde ju iallafall på vår, som är från 04 skulle jag tro.

Hela vagnen är sne. På vår vagn var det iallafall den svarta dosan nere till vänster som gick sönder. Någon slags fjäder i den. Och han kände igen vagnen sedan tidigare då han märker vagnarna med en klisterlapp.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
771
Senast: Humla
·
Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
811
Småbarn Någon här som haft barn på en Waldorf förskola? Vad är det egentligen? Fördelar och nackdelar? Jag är inte så imponerad av de stora...
Svar
14
· Visningar
1 232
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama