Vaginit på valp

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.
Vanlig vaginit handlar ofta om lite för lite A-vitamin - främst hos valpar/unghundar (samma sak med snoppdropp hos unga hanar). Därför är Hammarlunds AE-olja superbra :) Ges i 2-veckorskurer.
Antibiotika skulle jag inte ge för vanlig vaginit. Vaginit är ganska vanligt före första löpet.
Symptomen är lite vitaktig flytning.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Upptäckte detta i munnen på min snart 5 månaders valp. Det sitter på insidan av underläppen. Någon som sett något liknande förut...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 764
Senast: Nota
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 716
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka