Vaginit på valp

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.

Hon diagnosticerades (felaktigt) med UVI och efter 2 kurer med dålig effekt togs hon till annan veterinär och de konstaterade att det handlar om vaginit. Behandling i tio dagar med salva lokalt, och hon var symptomfri. Nu har det gått nästan en vecka från avslutad behandling och symptomen är tillbaka igen...

Inte min hund så jag har lite dålig koll på detaljerna i symptomen, men kan det vara så "enkelt" att det behövs längre kur? De skulle prata med veterinären igen imorgon.
Vanlig vaginit handlar ofta om lite för lite A-vitamin - främst hos valpar/unghundar (samma sak med snoppdropp hos unga hanar). Därför är Hammarlunds AE-olja superbra :) Ges i 2-veckorskurer.
Antibiotika skulle jag inte ge för vanlig vaginit. Vaginit är ganska vanligt före första löpet.
Symptomen är lite vitaktig flytning.

Liknande trådar

Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Annat
·
Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid...
Svar
19
· Visningar
656
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej! Upptäckte detta i munnen på min snart 5 månaders valp. Det sitter på insidan av underläppen. Någon som sett något liknande förut...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka