Väggskåp!

Andromedae

Trådstartare
Vi behöver mer förvaringsutrymmen och jag vill ha ett vägghängt skåp som man kan ha som någon typ av klädförvaring. Trodde det skulle bli enkelt att hitta, men tji fick jag, så ni på buke kanske kan hjälpa mig lite? :p

Jag vill alltså ha ett vägghängt skåp i trä, gärna med lite viktoriansk stil på det hela. Inga problem om det är fejk, huvudsaken är att det SER gammalt och tungt ut :p
I värsta fall kan jag tänka mig något simplare, men det får gärna var mörkt trä ändå. Moderniteter som dansk design och funkis går inte bra :p Vi gillar mörkt, murrigt och polerbart!

Minst 30cm djup.

Sv: Väggskåp!

Lät knepigt...

Funkar inte ngt gammalt vintrinskåp? Eller ett riktigt gammalt linneskåp?
Det finns det ju massor av på blocket i rätt färg, astunga, patina, själ och ofta billiga :)

Jävlar, nu fick jag ju ännu en grej att googla efter, hade knappt tänkt på att det finns linneskåp :angel:

Tyvärr får det nog inte plats ett sådant i sovrummet om det inte är väldigt smalt. Vårt sovrum är väl kanske 3x2,5 meter, och tas därmed nästan helt upp av vår 180cm säng...
(Som någon gång ska få sängram också, men det är jag för snål för att köpa så det blir när jag/make känner sig fixiga...)

Linneskåp finns ju i alla möjliga storlekar, vi har ett som är ca 40cm djupt och kanske 80-100 brett.
Svärmor har några som är både bredare och smalare.

Japp vi gillar också gamla rustika rejäla möbler som håller ;)

Å hittar du ett snyggt linneskåp får du väl byta till en mindre säng.
Det är väl härligt att ligga nära sin älskade? ;)

Senast ändrad:

Hm, ja, det har du förstås rätt i. Och vad det gäller säng så har vi ju alltid en soffa, om det nu skulle bli för trångt :D

(Japp. Hellre sova i soffan än att ha fula möbler när man väl kan göra om :love:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka