Väggmålning

tralala

Trådstartare
Jag har ett vardagsrum på ca 20 kvm med vita målade väggar, har inga tavlor (gillar inte tavlor) så istället tänkte jag ge mig på en väggmålning. Tänkte ha en på sidan/bakom TV och tv-bänken, samt en på väggen bakom tv-soffan. Har inte riktigt bestämt mig för motiv än, men det lutar åt någon trädgren/växt som slingrar sig uppåt och åt sidan.

Är det nån som har gjort en väggmålning? Vad gjorde ni för motiv? Hur gick ni tillväga, målade på frihand eller använde schablon/maskerade? Hade varit jättekul att få se lite bilder :)

Sv: Väggmålning

Jag målade ett träd i mitt gamla korridorrum. Grenarna gick upp i taket. Skissade i ett block och målade sedan på frihand på väggen, konturer med blyerts och sen fyllde jag i med färg :)

Jag hade också ett träd målat på frihandel som täckte en tredjedel av min vägg. Vi utgick från en bild jag hade sett tidigare och trädet målades med vit färg på grå vägg :)

Jag håller/höll på med ett träd. Målar på fri hand.

readingtree_by_erehsidne-d45me9c.jpg

IMG_1067.jpg

Gjorde en schablon för hand, tejpade upp på väggen och fyllde i för hand med pensel.

Jag har gjort några stycken dock aldrig till mig själv, än :p

Men jag brukar skissa upp motivet på papper och sedan ritar jag direkt på väggen om det är stora målningar som ska göras. Men min farmor ville ha änglar längst upp på muren till öppenspisen så då valde jag att göra egna stämplar av kork.

När jag gör stora motiv med mycket färg brukar jag köpa färg från någon större färghandel där dem kan blanda till färger. Man brukar alltid kunna få köpa prover av färgerna och en sådan burk bruka kosta mellan 25-35 kr sån då kan man köpa typ grundfärgerna + svart och vitt och det räcker till ett ganska stort heltäckande väggmotiv.

ett Garage som jag designade :p

164392_469351567543_2412268_n.jpg

Hela albumet med närbilder
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.454229862543.239370.745842543&type=1&l=09f947e0ad

jag har gjort ett par väggmålningar till men hittar inga bilder som redan är uppladdade men det är nog ganska lika stuk.

Det här är väl inte riktigt en väggmålning men ett skämt som jag och kusinen gjorde inför älgjakten, stenen är ca 250 cm hög.

643941_10151046489157544_746514535_n.jpg

Liknande trådar

Hemmet Jag skulle gärna vilja ha tips och idéer om det finns någon klok bukefalist som kan hjälpa med de problem som uppstått kring blivande...
Svar
8
· Visningar
3 439
Senast: BeastieBabe
·
Hemmet Vi har köpt en lägenhet, jag och min PV och behöver lite råd och tips! Lägenheten ligger högst upp, en två, med snedväggar och...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka