Vaggerydstravet

linnsan

Trådstartare
Någon här inne som tränar på vaggerydstravet och vet om man får träna ridhäst där?

Menar då inte i deras paddock utan på rakbanan/ovalbanan, slingan?

Någon som vet?

Sv: Vaggerydstravet

Jag tränar på Vaggeryd. Har aldrig sett några ridhästar mer än monté hästar när jag har varit och tränat. Vet dock att en hel del islandsfolk tränar där då det finns en bana för dom. Ring till sekreteriatet och fråga. Alla som tränar betalar en servicavgift på banan.

Jag vet inte hur det skulle funka försäkringstekniskt om du skulle bli inblandad i nån olycka med ett travekipage, man ska ju inte måla f-n på väggen men alla vet ju att man inte kan utesluta olyckshändelser när man håller på med hästar.

Hos oss är det ingen som får rida på banan när den är öppen och när den är stängd så är det ju ingen som får använda den.

På slingan händer det i bland att det är ridekipage men de brukar försvinna rätt fort om man kommer för hästarna brukar bli skrämda av travekipagen (förmodligen mest hastigheten vi joggar i)

Vaggeryds travet vill att banan ska kunna användas av alla. Därför har man anlagt en bana för islandshästar och en stor körplan för kusksällskapet. Dom hyr även ut stallarna när ridklubben har tävlingar. Ring och hör efter.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Unafraid
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 538
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025