domesticus
Trådstartare
Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på äldre dar, hade hoppats få starta iaf någon H80 eller H90 förra året. Så bidde det dock icke. Jag hyser dock någon slags svag förhoppning om att det ändå ska gå det här året Under tiden tränar vi på. Jag har i dagsläget, utöver barnens ponnyer; en ridhäst till mig själv (insåg att det var svårt att få ihop heltidsjobb, två småbarn och två hästar som skulle hållas igång) och trots att jag har ägt honom i dryga fyra år, så har vi bara kunnat träna aktivt det senaste året. Detta pga diverse krämpor och skador, samt en graviditet. Han är dock hoppad i ett år nu och han är en helt fantastisk individ! Så vansinnigt ambitiös och allt vi gör, gör vi som ett team För ganska prick ett år sedan tog han sig från att ha provat att hoppa enstaka småkryss, till hoppa sin första studs och göra premiär på småhinder på terrängbanan Jag som pilot hade av olika anledningar inte hoppat ordentligt på massor av år och var vansinnigt ringrostig. Jag hade även en flygtur som resulterade i en krossad bröstkorg och en punkterad lunga i bagaget (för nio år sedan, dvs innan den här hästen) som, trots att jag verkligen inte trodde det först, tydligen satte sina mentala spår trots allt. Hästen är ett fullblod från banan, köpt som fyraåring och som är ganska ordentligt het och känslig, vilket han gärna kombinerar med att bli sjukt stark. Mycket fokus har därför lagts på lugn och rytm, för att inte behöva tampas med det (negativt) starka och för att behålla glädjen. Han älskar att hoppa och att vara på terrängbanan och tar sig an det allra mesta med stor entusiasm!
Kanske detta kan bli en kombo av en "årstråd" och en "hålla-motivationen-igång-och-inspirationstråd"! Hur tänker ni inför iaf första halvåret nu? (Och sen?) För min egen del hoppas jag att inneterrängträningarna för Philippa M nu i januari ska bli av, att det ska gå att komma igång med vanliga terrängträningar så fort som möjligt och såklart att tävlingar för oss "vanliga dödliga" ska komma igång! Under tiden hopptränar vi på, samtidigt som vi försöker komma igång med dressyrträningarna igen. I lördags var vi på Öppen bana och hoppade iaf 1,05 - alltid något i brist på annat Inte perfekt på något sätt, men med tanke på allt så är jag rätt nöjd ändå
(Just i dessa klipp, som var sista rundan där han var lite trött, rider vi inte hela banan på en gång pga att bommen från första rivningen ligger lite dumt, men vi tog oss faktiskt runt i ett svep också )
Jag vet ju att ni är många erfarna fälttävlansryttare här, men jag hoppas ändå att även jag som "rookie" kan delta i samtalen
Kanske detta kan bli en kombo av en "årstråd" och en "hålla-motivationen-igång-och-inspirationstråd"! Hur tänker ni inför iaf första halvåret nu? (Och sen?) För min egen del hoppas jag att inneterrängträningarna för Philippa M nu i januari ska bli av, att det ska gå att komma igång med vanliga terrängträningar så fort som möjligt och såklart att tävlingar för oss "vanliga dödliga" ska komma igång! Under tiden hopptränar vi på, samtidigt som vi försöker komma igång med dressyrträningarna igen. I lördags var vi på Öppen bana och hoppade iaf 1,05 - alltid något i brist på annat Inte perfekt på något sätt, men med tanke på allt så är jag rätt nöjd ändå
(Just i dessa klipp, som var sista rundan där han var lite trött, rider vi inte hela banan på en gång pga att bommen från första rivningen ligger lite dumt, men vi tog oss faktiskt runt i ett svep också )
Jag vet ju att ni är många erfarna fälttävlansryttare här, men jag hoppas ändå att även jag som "rookie" kan delta i samtalen