Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle ge valp om den fick fästingar - borrelia och anaplasma är troligtvis mycket värre än en ev biverkning. En valp skulle jag nog ge Nexgard eller Bravecto. Har inte haft minsta lilla reaktion på mina hundar av dom två fästingtabletterna.Valpus får en del fästingar. Hittills har jag plockat bort dem varje dag. Men nu börjar han få så många att jag börjat fundera på fästingmedel. Har dock läst och hört att många avråder användning på valpar. Hur gör ni?
Valpus får en del fästingar. Hittills har jag plockat bort dem varje dag. Men nu börjar han få så många att jag börjat fundera på fästingmedel. Har dock läst och hört att många avråder användning på valpar. Hur gör ni?
Då borde det bli samma effekt på häst, eller?Jag använder probschampo var 3-4 vecka på min hund för jag vill inte utsätta honom för gifter. Jag har använt prob på honom i 9 år och han har på den tiden bara haft två fästingar. Han inte ens några som kryper på honom utan fästingarna skyr prob.
Jag använder ofta prob-schampo till mina, men dom får lika gräsligt mycket fästingar ändå. Här gör det absolut ingen skillnad.Jag använder probschampo var 3-4 vecka på min hund för jag vill inte utsätta honom för gifter. Jag har använt prob på honom i 9 år och han har på den tiden bara haft två fästingar. Han inte ens några som kryper på honom utan fästingarna skyr prob.
Då borde det bli samma effekt på häst, eller?
Ja jag undrar för jag använde en del tjärmedel +switch på min och jag hade aldrig (Vad jag märkte på 16 år) några fästingar. Då switch är lite svårt/dyrt att få så tänkte jag till när jag läste ditt svar.Ja fast på häst får man använda probschampot oftare. Minst en gång i veckan. De står ju ute i regn osv. och då avtar effekten snabbare. Jag märker stor skillnad på mina hästar när de är nybadade, det är inga flygfän alls omkring dem då. Tyvärr är det som @russinbulle skriver att det hjälper inte på alla individer men det är helt klart värt att prova!
Ja jag undrar för jag använde en del tjärmedel +switch på min och jag hade aldrig (Vad jag märkte på 16 år) några fästingar. Då switch är lite svårt/dyrt att få så tänkte jag till när jag läste ditt svar.
Vi tvättar min medryttarhäst med Prob en gång i veckan eftersom hon lätt kliar sig annars och hon får sällan fästingar. Annars tycker jag att 4S-salvan är bra men den är lurig i solsken.Ja jag undrar för jag använde en del tjärmedel +switch på min och jag hade aldrig (Vad jag märkte på 16 år) några fästingar. Då switch är lite svårt/dyrt att få så tänkte jag till när jag läste ditt svar.
Jag har haft Scalibor på de senaste valparna men då har jag bytt så att valpen fått ett halvbegagnat och en äldre hund har fått byta upp sig till ett nytt.Valpus får en del fästingar. Hittills har jag plockat bort dem varje dag. Men nu börjar han få så många att jag börjat fundera på fästingmedel. Har dock läst och hört att många avråder användning på valpar. Hur gör ni?