Vågar man????

alice

Trådstartare
Jag har en Kieffer hoppsadel till min häst och är ute efter en dressyrsadel. Är det så enkelt att jag kan "räkna med" att Kieffers dressyrsadlar passar eller satsa på annat märke (har seglat lite på en Kieffer Master)?
Det bästa vore ju självklart att ta hjälp av utprovare, men det finns inte någon i trakten som kommer ut (jo, det finns med då är de märkesbundna :devil: ). Jag blir tvungen att hyra transport och köra iväg hästen långa sträckor för att komma till närmaste sadelutprovare, vilket då blir förenat med en ganska ansenlig kostnad. :cry:

//Alice

Sv: Vågar man????

Fråga annars om du inte kan betala sadlen, låna hem den och prova den på hästen. Så gjorde jag när jag köpte min Kieffer Lusitano dressyrsadel. Passade den inte så kunde jag lämna den igen och få tillbaka pengarna.

Liknande trådar

Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 409
Senast: alice
·
Utrustning Nu har jag haft Ingdams ute.... Och den enda hoppsadeln han tyckte skulle bli riktigt bra var Passier Comet II... 19000 nästan. :eek...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
23 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat