Så du tror att det var meningen att människorna som dog i Paris skulle dö just den dagen, att Lisa Holm skulle plågas ihjäl 17 år gammal, Lavin i Trollhättan, mamman och sonen på Ikea? Att det var förutbestämt? Underligt sätt att tänka. Vem är det som bestämmer över det? Jag är inte ateist men jag har svårt att tro att "gud" skulle mena för människor att sluta sina liv på sådana sätt.
Ts, det är okej att vara rädd! Jag tycker det verkar ligga lite prestige i samhället att man inte får låta detta påverka en och att man absolut inte ska vara rädd för att råka ut för något liknande. Jag är rädd. Jag tror inte ens jag skulle känna mig trygg med att åka till stockholm på en konsert just nu, eller åka till London/Madrid/Köpenhamn. Visst är den en liten risk att det händer en själv men jag tror att det är naturligt att känna sig orolig när det är så mycket hemskt som pågår nära oss. Sen hur man förhåller sig till den oron, stannar hemma eller väljer att trotsa den och leva som vanligt är upp till var och en. Jag vill inte låta terrorister begränsa mitt liv men jag tror att det är mänskligt att bli påverkad.