Vågar jag ta ett bad?

Acses

Trådstartare
Jag har åkt på världens förkylning och lederna är i strejk! Ryggen gör så förbannat ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen! :crazy: Har försökt hålla mig varm med täcken och filtar men ryggen skriker verkligen efter ett riktigt varmt bad (jag kan ju självklart duscha också men jag tycker inte riktigt att det lindrar lika bra)

Det är 12 dagar sedan förlossningen och avslagen är vad jag tror på sluttampen (knappt så att trosskydd behövs längre).

Vågar jag lägga mig i badet?
Hur stor är risken att jag åker på en elak infektion eller liknande?

/odugling - som är pinsamt okunnig. :o
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Om avslaget nästan är borta, och du känner för ett bad. Så tror jag att det är helt Ok. Men jag är inte heller någon expert på infektionsrisker ...
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

:eek: Jag som inte har tid för efterkontroll fören i slutet på Januari.

Ptja, jag blödde bara första 8 dagarna, nu är det mer som en lättare flytning. :cool:
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Jag har badat några gånger! :)

Fast jag blöder typ ingenting heller, är typ flytningar nu bara.

Fast egentligen så ska man ju vänta, men jag kunde inte hålla mig!

Får väl se om jag dör.
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Så länge du blöder bör/skall du på grund av infektionsrisken avstå från att bada i bassäng.

Bad ska du helst undvika så länge du fortfarande har blodblandade avslag eftersom infektionsrisken då är högre.
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Åh, tack så mycket! :bow:

Jag tog en dusch istället (jättesnabbis, lilltjejen vaknade typiskt nog!).
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Vågar du bada så kanske jag också vågar det!
Jag älskar att ligga och flyta i badkaret, plus att jag blir hemskt avis på min sambo som kan ta med sig lilltjejen ned i badet.
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

om du skurar badkaret och duschar innan så finns de ju inte speciellt mycket bakterier kvar?=)
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Åh, jag längtar också till att man får bada!
Det är det jag saknar mest.

Sista veckan på graviditeten badade jag varje dag!
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

alltså jag blödde som en gris i 4 dar sen blodblandat som kom och gick i ÅTTA veckor... under den tiden badade jag icket.... dels så är jag sjukt äcklad av mitt eget mensblod och så hade jag ju redan infektion då jag födde ville inte riskera ngn fler....
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

:eek: Jag som inte har tid för efterkontroll fören i slutet på Januari.

Ptja, jag blödde bara första 8 dagarna, nu är det mer som en lättare flytning. :cool:


Morr så orättvist. Mitt avslag slutade inte helt förrän efter 5 veckor. Var bara flytning på slutet men ändå. Plus att jag blödde massa i början. Fick ta med "blöjbindor" hem från förlossningen men det lugnade sig rätt fort fast sedan hade jag som en mens på dag 2 rätt länge.
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Jag blödde på riktigt till dagen efter snittet, efter det var det bara lite flytningar. Men dom satt i rätt så länge ändå, runt 5-6 veckor. Så jag hade trosskydd från dag 2. Men bada skulle man ju ändå inte få göra sa dom, trots att jag hade så extremt lite avslag.
Men det gjorde jag nog efter ca 4 veckor, då kändes det bra.
 
Sv: Vågar jag ta ett bad?

Jag fick vänta i flera veckor eftersom jag blödde bokstavligt talat som en stucken gris de första 2 veckorna. Sedan blödde jag lite mindre, ungefär som mens. Nu har dett gått snart 9 v och det slutade väl för runt 2 veckor sen. Har haft väldigt lågt järnvärde med hela tiden.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Åh, äntligen får man lite tid! :) Tänkte berätta om min förlossning, som jag bara upplevde som positiv! Födde en liten son på BF+6 Var...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: MittNyaJag
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: vindvissla
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp