Väga Orijen?

Lilljessicah

Trådstartare
Finns det någon vänlig bukefalist med en hushållsvåg och orijens kattmat hemma som har lust att kolla upp hur många gram en deciliter är åt mig?

Skulle vara lite duktig och räkna ut dagsransoner och försöka komma på en bra lösning till mina två katter eftersom dom annars har fri tillgång, men så dog vågen. :mad:

( Btw, tack ni som tipsat om Orijen! )

Sv: Väga Orijen?

har tyverr ingen hushållsvåg men utifrån mina beräkningar tror jag att 2 dl blir ung 80 g. Detta er bara en snabb uträkning baserad på vad jag ger och hur lenge en säck holder.
Mina har fri tillgång på mat, men har en fast kopp jag fyller upp med :)

Roligt att se fler som fodrar på Orijen, har provat flera olika fabrikat, men Orijens fungerar bäst för oss. Kombinerat med rått kött och ProPlans färskfoder.

Nu har jag tyvärr ingen digital hushållsvåg så jag kan inte få fram exakta vikten men 1 dl väger ca. 45-50 g, vet visserligen inte om det skiljer beroende på vilken sort man kör med men jag har Adult :)

+ Smulis

Tack!

Jag upplever nämligen att mina katter äter väldigt mkt av fodret, även om dom inte direkt var så förtjusta i det från början.

Kanske dags att börja portionera upp?

Jag ska ge det 1-2 dagar och hålla exakt koll på hur mkt som går åt så får vi se. Återkommer när jag vet hur mkt dom petar i sig. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 294
Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama